سرهنگ کاووس محمدی، یکشنبه در مورد کلیپی که روز سوم شهریور 97 در فضای مجازی منشتر شد و حاکی از ضرب و شتم مامور پلیس راهور فارس در محور دشت ارژن به سمت شیراز بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: متهم اصلی که مامور پلیس راهور را مورد ضرب و شتم قرار داده، متواری و هنوز دستگیر نشده است.
وی ادامه داد: راننده خودرو لندکروز، ضارب مامور پلیس نبوده، و هم اینک در پی دستگیری ضارب اصلی که مامور انتظامی را مورد ضرب و جرح قرار داده، هستیم.
این مقام انتظامی بیان کرد: همراهان ضارب اصلی، شناسایی و یکی از این افراد دستگیر شده هرچند که دستگیری ضارب اصلی اولویت این پرونده است.
محمدی افزود: اقدامات قضایی لازم برای برخورد با ضارب مامور انتظامی انجام شده و پیش بینی می شود ظرف 2 روز آینده این فرد دستگیر شود.
محمدی در مورد اتفاقی که روز جمعه (سوم شهریور) در منطقه یاد شده رخ داد، اظهار داشت: یکی از افسران راهور برای بررسی وضعیت خودرو سواری که در محور دشت ارژن به سمت شیراز دچار نقص فنی شده بود در این محل حضور یافت اما در این هنگام یک خودرو لندکروز با سرعت 137کیلومتر بر ساعت به دلیل سرعت بالا و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه در محل مورد اشاره واژگون شد.
وی افزود: مامور پلیس راهور که شاهد این ماجرا بود سر صحنه حاضر شد اما یکی از سرنشینان لندکروز به تصور تعقیب و گریز از جانب این مامور پلیس، وی را مورد ضرب و جرح قرار داد و از صحنه گریخت.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان کرد: جرائمی که ضارب مامور پلیس راهور مرتکب شده شامل، اهانت، تمرد، و ضرب و جرح است که بر اساس قانون مجازات اسلامی، جرم محسوب می شود و مجازات قانونی دارد.
محمدی با اشاره به اینکه هر نوع درگیری با ماموران پلیس در حال انجام ماموریت جرم است و مجازات در پی دارد، گفت: اگر فردی نسبت به عملکرد ماموران انتظامی اعتراضی دارد می تواند به دستگاه های ناظر مراجعه و موضوع را از مجاری قانونی پیگیری کند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.