به گزارش بعدازظهر سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد در جلسه طرح منظومه روستایی رامند از توابع شهرستان بوئین زهرا تاکید کرد: همواره سعی داشته ایم در سطح استان از حداکثر اختیارات برای توزیع ارزش افزوده برای روستاها استفاده کنیم تا جایی که امروز شاهد فعالیت های عمرانی گسترده این مناطق در مقایسه با بسیاری از شهرهای کوچک و متوسط هستیم.
این مسئول، اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران را بدنه اجرایی طرح های توسعه روستایی دانست و یادآور شد: در راستای اجرای پروژه های مختلف توسعه روستایی نقش اعضای شورا و دهیاران انکار ناپذیر بوده تا جایی که این گروه می توانند همراه با مدیران شهرستان در نشست مربوط حضور داشته تا ضمن تبیین طرح ها از نظرات آنها نیز بهره مند شد زیرا آنان با آشنایی و اشراف کافی، نیازهای منطقه خود را شناخته و از سوی دیگر اجرا کننده این طرح ها نیز هستند.
به گفته وی، در طرح منظومه روستایی به طور حتم باید بحران آب و سایر موارد احتمالی دیگر با توجه به تغییرات اقلیمی لحاظ شده و راهکارهای مناسب و کارآمدی برای مواجهه با آنها پیش بینی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: برخی از روستاهای استان نیز از مزیت های نسبی مانند دامپروی، صنایع تبدیلی، صنایع چرمی و تولید کفش برخوردارند که این موارد باید مورد توجه جدی قرار گرفته و برروی آنها برنامه ریزی کرد.
فرخزاد اضافه کرد: تجار بزرگی نیز در سطح کشور داریم که به علت تعلق و علقه، مایل به کار در مناطق و روستاهای بومی خود بوده که حمایت و جذب این گروه فرصت های قابل توجهی در راستای توسعه روستاها فراهم خواهد کرد.
وی توسعه فضای مجازی را نیز از ظرفیت های دیگر روستاها برشمرد و افزود: طرح استارت آپ و توسعه فضاهای مجازی بستر مناسبی برای پیشرفت روستاها فراهم آورده که می توان با استفاده از آن و همچنین تعامل دستگاه های مختلف و سازمان های مردم نهاد در طرح پیشرفت و توسعه روستاها هم افزایی مضاعف ایجاد نمود.
فرخ زاد در پایان تاکید کرد: با بررسی میزان موفقیت و بازدید از روستاهایی که به صورت پایلوت، سند توسعه روستایی و برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی (ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه) در آنها اجرا شده، این آمادگی در استان وجود دارد که بخش رامند از توابع بوئین زهرا به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.