به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین در مدت یاد شده یک هزار و 797 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل انواع کالاهای قاچاق توقیف شد و سه هزار و 241 متهم در این زمینه دستگیر شدند.
وی بیان داشت: در مدت مورد اشاره، پرونده های متشکله مربوط به قاچاق کالا که ارزش ریالی آنها افزون بر یک میلیارد ریال بود در مقایسه با پارسال، 55 درصد افزایش و پرونده هایی که ارزش آنها بیش از پنج میلیارد ریال بود 35 درصد افزایش داشته است.
گودرزی گفت: پلیس در برخورد با قاچاقچیان دانه درشت و عمده کالا عزمی راسخ دارد و از همه ظرفیت ها و امکانات خود برای انجام این کار بهره می گیرد و انتظار داریم مردم نیز اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق کالا را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از مطالب خود به انهدام باند سارقان منزل در شیراز اشاره کرد و اظهار داشت:
در پی وقوع چند فقره سرقت سریالی منزل در شهرستان شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
گودرزی بیان کرد: در بررسی های انجام شده توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، مشخص شد سارقان در اوایل شب به ویژه ایام تعطیل که شهروندان برای تفریح و یا دید و بازدید از منزل خود خارج می شوند، با ورود به منازل اقدام به سرقت اموال کم حجم و با ارزش می کنند.
فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی اعضای باند سارقان منزل در یکی از محله های شیراز شدند.
گودرزی گفت: ماموران در یک عملیات ضربتی هر سه نفر سارق منزل را که اعضای یک باند بودند دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل و متهمان در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به 31 فقره سرقت منزل در شیراز اقرار کردند.
این مقام انتظامی بیان کرد: همه صحنه های سرقت بازسازی شد و تا کنون 25 نفر از شکات شناسایی شدند و تلاش برای کشف سرقت های احتمالی دیگر همچنان ادامه دارد.
گودرزی، با اشاره به اینکه سارقان تحویل مرجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت خروج از منزل و مسافرت طولانی، منازل خود را به افراد مورد اعتماد به ویژه همسایگان بسپارند و در صورت امکان منزلشان را مجهز به آژیر و دوربین مدار بسته کنند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.