به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی هلال احمر استان فارس، اسماعیل تبادار در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: با حمایت و همراهی هلال احمر تولید این نوع وسیله پزشکی دور از دسترس نیست.
فیلتر دیالیز وسیله ای پزشکی است که از آن برای تصفیه خون و خروج آب اضافی موجود در بدن بیمار استفاده می شود.
استاندار فارس در این دیدار گفت: ماهیت و رویکرد اصلی جمعیت هلال احمر، وجه مردمی و خدمات اجتماعی و داوطلبانه است و تقویت این جنبه اهمیت بسزایی دارد.
تبادار آمادگی خود را برای تسهیل و تسریع در انجام خدمات داوطلب محور در استان فارس و بهره مندی سایر استان ها از خدمات داوطلبان فارس اعلام کرد و اظهار داشت: از فرمانداران شهرستان‌های فارس نیز می خواهم برای تحقق این هدف و کمک به جمعیت هلال احمر، از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
استاندار فارس گفت: آمادگی داریم به مسئولان منطقه ویژه اقتصادی فارس برای تخصیص تسهیلات و امکانات لازم به جمعیت هلال احمر برای راه اندازی طرح های درآمدزا و مبتنی بر خودکفایی دستورات لازم داده شود.
وی همچنین برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز جمعیت هلال احمر استان فارس قول مساعد داد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس به عملکرد این جمعیت در برگزاری کاروان سلامت ملی در استان سیستان و بلوچستان و پیش از آن در استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: براساس مستندات و ارزیابی‌های نظارتی، فارس جزو استان‌های برتر در به‌ کارگیری هدفمند و کاربردی ظرفیت های داوطلبانه در طرح ها و برنامه های استانی، منطقه ای و ملی است.
فیض الله جعفری خواستار مساعدت ویژه استانداری فارس برای تحقق گزینه ‌های عملی درآمدزایی سازمانی پایدار جمعیت از جمله راه اندازی خط تولید فیلتر دیالیز در استان فارس شد.
جعفری اعلام کرد: این جمعیت برای اجرای طرح های مشترک محرومیت زدایی و خدمت محور از جمله کاروان سلامت با همکاری دیگر دستگاه‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: جامعه هدف این طرح مناطق محروم استان فارس است که خلاء خدمات بهداشتی و درمانی در آن بسیار به چشم می‌خورد.
جعفری از جوانان، امدادگران، اعضا و داوطلبان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و پشتوانه های مردمی جمعیت هلال احمر یاد کرد و افزود: برخورداری از امتیاز منابع انسانی داوطلب و مشارکت خیرین و نیکوکاران در طرح های عام المنفعه و بشردوستانه، جزو شاخص های ممتاز جمعیت هلال احمر در مقایسه با دیگر دستگاه‌های اجرایی است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.