رسول راشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شروع وزش بادهای 120 روزه سیستان و بروز مشکلات ناشی از این بادها در شمال سیستان و بلوچستان و محبوس شدن مردم روستاهای حاشیه رودخانه، جمعیت هلال احمر استان اقدام به توزیع بسته های غذایی در بین خانوارهای آسیب دیده کرد.
وی ادامه داد: این بسته ها شامل برنج، ماکارونی، عدس، شکر، روغن، انواع کنسروجات به ارزش هر بسته یک میلیون و100 هزار ریال بوده است.
وی افزود: این اقلام بین اهالی 10 روستا در 2 بخش مرکزی و صابوری منطقه نیمروز سیستان توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان گفت: همچنین از ابتدای تیر ماه امسال تا کنون چهار هزار و 247 سبد غذایی بین چهار هزار و 308 خانوار در 59 روستای متاثر از طوفان در شهرستانهای زهک، هیرمند، هامون و نیمروز توسط 194 نفر روز نجاتگرجمعیت هلال احمر استان توزیع شد.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، با توجه به تداوم وزش بادهای شمالی دید افقی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان کاهش یافته و در زاهدان سرعت وزش باد به 70 کیلومتر بر ساعت و دید افقی به 500 متر، در میرجاوه دید به 700 متر، در زهک هزار متر، در نصرت آباد، سراوان، خاش و زابل نیز دید افقی به 2 هزار متر و در ایرانشهر به 2 هزار و 500 متر رسیده است.
پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشنبه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم داشته باشد.
به گزارش ایرنا بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آنها به صورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد.
نیمروز به عنوان یکی از شهرستانهای پنج گانه حوزه سیستان شامل(زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) در 210 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.