به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز شنبه در جلسه این کمیسیون گفت: این طرح شامل 2 خط عبوری خودرو، مسیر دوچرخه سواری، 2 مسیر عریض پیاده روی با طراحی مبلمان شهری متناسب و نیز حذف پارک حاشیه‌ای خودرو است که در آن، مسیر عبوری خودرو نیز با طرح آرام سازی حرکت اتومبیل ها با سنگفرش، سرعت عبوری خودروها به 20 کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.
نواب قائدی با اشاره به انتخاب پیمانکار این طرح از طریق مناقصه‌ افزود: با برگزاری این مناقصه توسط شهرداری منطقه یک و انتخاب پیمانکار ذیصلاح و اجرای آن، می توان فضای بسیار مناسبی برای تعاملات فرهنگی و اجتماعی در کنار مبادلات اقتصادی برای شهروندان در این منطقه ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در حقیقت ادامه و در اتصال طرح جلو خان باغ عفیف آباد است که مورد استقبال قابل توجه شهروندان قرار گرفته است، اظهار داشت: با اجرای این طرح امکان حضور بیشتر عابران پیاده،برای افزایش عملکرد اقتصادی در این معبر رشد می یابد همانگونه که پیش از این گوشه‌هایی از آن در چندین بار پیاده راه شدن موقت این خیابان مشاهده شده است.
وی ادامه داد: این طرح شامل احداث بخشی از شبکه مسیرهای ویژه دوچرخه سواری نیز می شود که پیش بینی می شود در شش ماهه دوم سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.
این عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: در این طرح نحوه‌ دسترسی و رفت و آمدهای اهالی پیش بینی شده و سعی می‌شود با مدیریت و زمان بندی ساعات تخلیه بار و نیز امکان دسترسی سیستم‌های حمل و نقل همگانی از ایستگاه‌های مترو و پارکینگ‌های مجاور، امکان حضور وسایل نقلیه شخصی در این خیابان کمتر شود.
قائدی در پایان،گفت: کلیات این طرح در کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای شهر شیراز مورد تایید قرار گرفته است و با توجه به رویکرد شورای پنجم اسلامی شهر به انسان محوری در مدیریت شهری، طرح های مشابه دیگری نیز بزودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.