به گزارش ایرنا ، تیم کبدی بانوان ایران جمعه در مرحله نهایی این رقابت ها مقابل تیم هند مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 27 بر 24 تیم پرقدرت هندوستان که سالهاست عنوان قهرمانی آسیا را یدک می کشد،با شکست بدرقه کرد و جام قهرمانی را برای ایران به ارمغان آورد.
سعیده جعفری دارنده مدال نقره بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی و راحله نادری از استان فارس تیم ملی ایران را در این بازی ها همراهی کردند.
بدین ترتیب با کسب مدال طلای این 2 بازیکن، ورزشکاران اعزامی از استان فارس تاکنون چهار نشان طلا و یک برنز برای استان فارس و کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورده اند.
محمدعلی گرایی در کشتی فرنگی و در وزن 77 کیلوگرم مدال طلا را برای فارس گرفته بود و برادرش محمدرضا هم در وزن 67 کیلو گرم نشان برنز گرفت.
سعید رضا کیخا ژیمناست شیرازی در این بازی ها در خرک حلقه چهارم شد و مهران ستار دیگر ورزشکار شیرازی در وزن منهای 56 کیلوگرم در رشته جوجیتسو ( یکی از رشته های ورزش جودو ) در مبارزه ای نزدیک از حریف تایلندی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.
حبیب رنجبر و مهران ستار در رشته جوجیتسو ، محمدعلی و محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی، سعیده جعفری و راحله نادری در کبدی، فرزاد رستمی و علی رحیمی در هندبال، سعیدرضا کیخا در ژیمناستیک و فرانک پرتو آذر در رشته دوچرخه سواری و محمد بهروز کارگران، محمد حسن زاده در بسکتبال پنج نفره و علی الله وردی در بسکتبال سه نفره 13 ورزشکار استان فارس هستند که در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا حضور دارند.
شریف دلارام نخستین ورزشکار استان فارس بود که در هفتمین دوره بازی های آسیایی 1974تهران در رشته بوکس موفق به کسب نشان طلا، قبل از انقلاب اسلامی شد.
پس از انقلاب اسلامی در شانزدهمین دوره بازی های آسیایی که در سال 2010 در گوانژو چین برگزار شد امید نوروزی پس از 36 سال در رشته کشتی فرنگی و در وزن 60 کیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت تا دومین ورزشکار طلایی استان فارس در بازی های آسیایی پس از شریف دلارام باشد.
حمید ریحانی دیگر ورزشکار استان فارس است که در رشته کشتی فرنگی توانسته در بازی های آسیایی 2006 دوحه قطر به نشان برنز دست یابد.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 از بیست و هفتم مرداد آغاز ده و تا یازدهم شهریور ماه 97 در 40 رشته و با حضور بیش از 11 هزارورزشکار از 45 کشور آسیایی در شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی، پالمبانگ و هفت شهر در حومه جاکارتا ادامه خواهد شد.
کاروان اعزامی ایران با 280 ورزشکار مرد، 98 ورزشکار زن و در مجموع 378 ورزشکار در 42 رشته ورزشی راهی این دوره از بازی ها در جاکارتا شده اند.
ورزشکاران ایرانی در هفدهمین دوره این بازی ها که در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد با 276 ورزشکار در 22 رشته با کسب 21 نشان طلا، 18 نقره و 18برنز به مقام پنجم آسیا دست یافتند.
بهترین مقامی که ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی تاکنون کسب کرده اند مربوط به سال 1974 تهران است که در این سال که هفتمین دوره این بازی ها بود، تیم ایران با 400 ورزشکار در 24 رشته توانست با کسب 36 نشان طلا، 28 نقره و 17برنز در رده دوم جدول رده بندی قرار گیرد.
هم اینک کاروان ورزشی ایران در هجدهمین دوره این بازی ها در جاکارتا، 11 مدال طلا، 11 نقره و هشت برنز کسب کرده است .
7368 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.