به گزارش ایرنا محسن پاک آیین، شامگاه یکشنبه در همایش حقوق بشر آمریکایی که در شیراز برگزار شد با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد گفت: 28 مرداد یکی از مصادیق بارز نقض حقوق بشر توسط آمریکا در یک کشور مستقل است و آن را به عنوان نمونه ای از حقوق بشر ظالمانه محکوم می‌کنیم.
وی عنوان کرد: مطالبه مقام معظم رهبری درخصوص افشای حقوق بشر آمریکایی، مقطعی و تنها مربوط به ایران نیست، بلکه مطالبه ایشان برای ایستادگی در مقابل سلطه آمریکا دائمی و جهانی است.
پاک‌آیین با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی را در دو زمینه نظری و رفتاری باید نقد کرد، بیان داشت: مبنای نظری حقوق بشر آمریکایی نهضتی فکری است که از سکولاریسم و لیبرایسم نشات می‌گیرد و بر همین اساس برای مقابله با این اندیشه باید یک نهضت فکری ایجاد کنیم.
وی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از مقوله‌های اندیشه آمریکایی در کشور‌های اسلامی آسیای مرکزی و عراق و افغانستان ریشه دوانده است و جلوگیری از نفوذ این اندیشه‌ها با تدوین مبادی مقابله‌ای بر عهده حوزه و دانشگاه است.
معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به رویکرد رفتاری آمریکا گفت : آمریکایی ها با مساله حقوق بشر حمایت از تروریست را توجیه می‌کنند و به تغذیه داعش و طالبان می‌پردازند.
پاک‌ آیین با بیان اینکه راهکار مقابله با رویکرد رفتاری آمریکا افشاگری است گفت: باید نهضت ضد آمریکایی اوایل انقلاب را احیا کنیم و دلبستگی‌ به آمریکا را که امروز در جامعه وجود دارد کاهش دهیم.
وی در این زمینه به پرورش نیروهای متخصص برای مقابله با حقوق بشر آمریکایی که در تهران و توسط ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در حال اقدام است اشاره کرد.
وی بیان داشت: امروز طلاب باید در فضای مجازی حضور داشته باشند، در حالی که در این حوزه غایب و کم اثر هستیم.
پاک‌آیین افزود: همه شاخص‌ها نشان می دهد آمریکا در 15 سال گذشته در مسیر افول بوده و جمهوری اسلامی از آن زمان در مسیر تعالی گام برداشته است اما آن‌ها در تلاش‌اند این مسیر را واژگونه نشان دهند؛ لذا افشای حقوق بشر آمریکایی به منزله گرفتن هویتی که آن‌ها بدان افتخار می‌کنند باعث می‌شود، سقوط آن‌ها تسریع شود.
سومین همایش حقوق بشر آمریکایی را دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ، سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه فجر فارس در حرم شاهچراغ (ع) برگزار کردند.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.