به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان در شیراز با بیان اینکه این موضوع را به مسئولان مرکز یاد شده اعلام کرده ایم، افزود: اتخاذ این تصمیم با توجه به تاکید استاندار فارس مبنی بر ضرورت توسعه، ترویج و تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان صورت گرفته است.
وی بیان داشت: فارغ از اینکه مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، پیگیر اجرای این طرح است، استمرار، استقرار و دوام آن هم به نفع شهروندان و هم به نفع اقتصاد شهر خواهد بود و مانند کارهای بسیاری که در گذشته انجام شده و امروز نامی برای شیراز ایجاد کرده، توسعه و تثبیت این پروژه هم می تواند در آینده نام شیراز را بلند آوازه کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، یکی از رسالت های اصلی شورا و شهرداری شیراز را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کمک به چنین طرح های فرهنگی دانست و گفت: مسئولان شهری شیراز که در این دوره، فعالیت خود را با طرح شعارهای فرهنگ محور آغاز کردند باید به رسالت و وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.
رحیمی افزود: آنها بیان می کردند که ما بنا نیست پل های جدید بسازیم بلکه بیشتر به دنبال تقویت فرهنگ هستیم، و با توجه به اینکه بخشی از تبلور کالبدی فرهنگ هم اجرای چنین طرح هایی است، انتظار می رود که مجموعه شورای شهر و شهرداری شیراز به سهم خود کمک بیشتری به این پروژه شهری داشته باشند.
وی ادامه داد: به عنوان مدیریت ارشد استان حاضریم این فرصت را در اختیار مجموعه مدیریت شهری شیراز قرار دهیم که در هر کجای این شهر که بخواهند ارزش افزوده ای بر روی ملکی مربوط به خودشان یا دیگران ایجاد کنند، ما حاضریم این ارزش افزوده را ایجاد کنیم و درصد موثری از آن ارزش افزوده را آنها بر مبنای نیازی که این پروژه دارد در آنجا هزینه کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، همچنین یکی از مظاهر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را موزه ها و یادمان های مرتبط با دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: در بسیاری از کشورها یکی از مکان هایی که جاذبه بسیار دارد موزه جنگ است اما ما از این فرصت برای معرفی فرهنگ کشورمان، معرفی فرهنگ فاخری که در این مجموعه ها وجود دارد و رونق اقتصادی شهر، کمتر استفاده کرده ایم.
رحیمی اضافه کرد: همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگری های آنها هستیم و ماندگاری یادشان تضمین کننده آینده جامعه ما هم از نظر اخلاقی و هم آمادگی های لازم برای دفاع از کشور، نظام و میهن اسلامی است.
او گفت: همگان اعم از مسئولان، خدمتگزاران انقلاب و افراد غیر مسئول در مقابل شهدا مسئولیت داریم و باید هرآنچه را که می توانیم برای ماندگاری این فرهنگ انجام دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: تلاطم های امروز جامعه، بی شک ما را بیش از هر زمان دیگری به ضرورت توجه به این امر واقف می کند.
وی، تبیین سیره و مشی شهدا، جانبازان و آزادگان را برای آحاد مختلف جامعه به ویژه نسل جوان ضروری دانست و گفت:
شاید اگر نسل امروز ما که همه به پای نظام و خون شهدا ایستاده اند با چنین مباحثی آشنایی بیشتری داشتند، حوادث کمتری در جامعه رخ می داد.
او اظهار داشت: رسالت ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم، یاد آنها را گرامی بداریم و خاطره آنها را برای نسل های آینده جاودانه سازیم.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.