به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمد صادق حمیدیان در مجمع عمومی موسسان انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی استان فارس افزود: اصالت این گیاهان رشد در محیط ارگانیک است و بهترین امتیاز عرضه گیاهان دارویی در جهان، ارگانیک بودن آن است.
وی ادامه داد: گرفتن پروانه های ارگانیک از مراجع بین المللی تایید شده برای تولیدات ما در استان بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد:همچنین تولید ارگانیک گیاهان دارویی در استان فارس می تواند کیفیت و تولید ثروت و جایگاه گیاهان دارویی ما را در بازارهای جهانی بیش از پیش کند.
حمیدیان گفت: گیاهان دارویی یک ظرفیت منحصر به فرد برای استان فارس است که می توان از این ظرفیت در جهت خلق ثروت برای استان فارس بهره گرفت.
وی بیان کرد: استان فارس یکی از استان های برخوردار در حوزه گیاهان دارویی است که اگر سهم ملی صادرات استان از گیاهان دارویی را بالا ببریم این امکان وجود دارد که تشکل ملی گیاهان دارویی را با همکاری پنج استان دیگر به شکل ملی و با مرکزیت شیراز دنبال کنیم.
حمیدیان اظهار داشت: با وجود پتانسیل های خوبی که در زمینه گیاهان دارویی دراستان فارس وجود دارد شاهد اتفاق های ناخوشایند از جمله سودجویی، رقابت ناسالم در بازار هدف، عدم توجه به مکانیزم بازار در عرضه و تقاضا و عدم تعریف اصولی از بازار هدف در حوزه صادرات گیاهان دارویی هستیم که زیبنده این حوزه نیست.
وی عنوان داشت: باید با نگاه لزوم ارگانیک بودن، گیاهان دارویی را به قیمت کالای ارگانیک و رقابتی در بازارهای هدف عرضه کنیم.
وی با اشاره به مشکلات در بازار برخی از گیاهان دارویی بیان کرد: یکی از اهداف ما در تشکل انجمن گیاهان دارویی، هم افزایی در زمینه خلق ثروت است که در این زمینه حفظ منافع جمع مد نظر است.
حمیدیان افزود: در زمینه گیاهان دارویی کتاب گزارش سالانه سازمان جهانی در محصولات ارگانیک در اتاق بازرگانی فارس ترجمه شده که در این کتاب اطلاعات و موارد قابل توجهی بیان شده است که به زودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.
مجمع عمومی موسسان انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی استان فارس در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.