یکی از اهالی شهرستان لارستان شنبه در این باره به ایرنا گفت: از چهار بیمارستان زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان، هیچکدام پزشک فوق متخصص گوارش ندارند.
وی که خواست نامش اشاره نشود، افزود: شهرستان لارستان به دلیل دوری از مرکز استان و همچنین مراجعه زیاد مسافران و همچنین بیماران از شهرهای مختلف به آن، یکی از شهرهایی است که باید در عرصه بهداشت و درمان به آن توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: باید شرایط به گونه ای باشد که مردم لارستان تنها دغدغه درمان را داشته باشند، نه آنکه به دلیل کمبود امکانات و یا نبود متخصص به ناچار مجبور به مراجعه به شهرهای دیگر با فاصله زیاد و هزینه اضافی شوند.
در لارستان، به دلیل وجود خیرین، بسیاری مراکز درمانی مدرن و مجهز به دستگاههای پزشکی ایجاد شده است، اما آنچه باعث آزردگی خاطر شهروندان شده است، کمبود یا حتی نبود پزشکان متخصص و فوق متخصص در رشته های مختلف در این شهرستان است.
شهروند دیگر لارستانی نیز از نبود پزشک فوق متخصص گوارش گلایه کرد و گفت: با مراجعه به بیمارستان این جواب را شنیده که دستگاه «آندوسکوپی» در بیمارستان امام رضا(ع) لار وجود دارد اما فوق متخصص آن را نداریم.
وی خواستار استقرار حداقل یک پزشک در هر رشته تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان لار شد و افزود: امید می رود تا با رفع کمبودهای پزشکی در لارستان، دیگر نیاز به مراجعه به شهرهای دیگر نباشد.
در این زمینه معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه دستگاه های مورد نیاز برای «آندوسکوپی» در بیمارستان های لار و اوز موجود است، اظهار داشت: متأسفانه در این منطقه، فوق متخصص گوارش نداریم.
مجید اکبرزاده با اشاره به اینکه در بیمارستان گراش این آزمایش با حضور فوق متخصص پروازی به صورت 2 هفته یکبار انجام می شود، افزود: در بیمارستان امیدوار اوز متخصص داخلی به صورت موردی و صرفا تشخیصی با دستگاه «آندوسکوپی فوقانی» کار می کند اما چون گاهی نیازمند انجام کار درمانی با دستگاه آندوسکوپ هستیم این کار باید توسط پزشک فوق متخصص گوارش انجام شود.
وی ادامه داد: برای اختصاص حداقل یک پزشک فوق متخصص به لارستان از 2 ماه گذشته با وزارت بهداشت نامه نگاری و مذاکره شده است و فراتر از آن جهت حضور چند روز در ماه با متخصصان مربوطه در شهرهای مختلف شخصا تماس گرفته ام ولی امکان حضور آنها در لار میسر نشده است.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار داشت: امید می رود با توجه به وجود تجهیزات پزشکی و نیاز منطقه با توجه وزارتخانه پزشک فوق متخصص گوارش برای لارستان اختصاص یابد.
اکبرزاده همچنین گفت: در سطح کشور کمبود فوق متخصص گوارش وجود دارد و باید به این نکته نیز توجه کرد که با سیاست صحیح وزارتخانه در استانداردسازی و سطح بندی ارائه خدمات درمانی سیاست بر ساماندهی و توزیع عادلانه نیروهای متخصص با توجه به بودجه درمانی هر دانشگاه خواهد بود.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در 378 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.