به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم،دکتر سید مجید ارجمند اظهار داشت:محمد آباد، گردنه میل، دشتک پیمان و باغ شهدا در اطراف شهر جهرم از جمله مناطق مستعد برای بیماری مالاریاست که اغلب محل سکونت اتباع بیگانه است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم اضافه کرد: در سال 96 موفق به شناسایی، تشخیص، مراقبت و درمان 14 مورد مبتلا به بیماری مالاریا در مناطق حاشیه شهر جهرم شدیم که همگی از افاغنه و تنها یک مورد مربوط به کودک یک ساله مسافر سیستان و بلوچستانی بود که به موقع شناسایی و درمان شد و از این بیماری نجات یافت.
ارجمند بیان کرد: از سال 85 تا سال گذشته حدود ، 156 مورد مبتلا به مالاریا در شهرستان جهرم شناسایی و درمان شدند و مورد فوتی بر اثر این بیماری گزارش نشده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی جهرم با عملکردهای خوبی که در شناسایی، تشخیص، درمان، کنترل و پیشگیری از انتقال این بیماری به جمعیت ایرانی در شهرستان داشته به عنوان دانشگاه برتر در دو بخش مدیریت بیماری های واگیر و آزمایشگاهی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور شناخته شد.
این بیماری به صورت عفونت حاد در بیشتر موارد وخیم و گاهی طولانی و با ویژگی‌های تب متناوب و لرز، کم‌خونی و بزرگی طحال و گاه با ویژگی‌های ساده یا کشنده دیگر خودنمایی می‌کند.
اهمیت این بیماری به خاطر شیوع زیاد و مرگ‌ و میر قابل توجه ‌است.
انگل مالاریا را یک تیره از پشه به نام آنوفل به انسان منتقل می کند که این تیره شامل چندین گونه است.
شهرستان جهرم در 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.