مهندس حسن خسروانیان شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد در حین گشت زنی در چند روز گذشته در مناطق توه سنگ و دره جنگی کوه های سعادت شهر(مرکز شهرستان پاسارگاد) تعداد انگشت شماری از درختان بنه کت را که تیغ خورده مشاهده کردند.
وی ادامه داد: پس از بازدید و کار کارشناسی مشخص شد که این اقدام به وسیله افراد محلی صورت گرفته که ضمن اخطار به عاملان از تمام مردم عزیز خواهشمندم از این اقدام خودداری کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آسیب زدن به جنگل ها و مراتع، مراتب را به اداره منابع طبیعی شهرستان به صورت حضوری و یا با تلفن رایگان امداد جنگل 1504 گزارش دهند.
خسروانیان افزود: با توجه به خشکسالی های چند سال گذشته تیغ زدن درختان بنه در استان فارس ممنوع است و در صورت مشاهده پیگرد قانونی دارد.
از صمغ درختان بنه در صنایع غذایی استفاده می شود.

** دو سال پیاپی آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد رخ نداد
وی به رویکردها و اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد اشاره کرد و گفت: با مشارکت و همراهی مردم امسال برای دومین سال پیاپی، هیچ گونه آتش سوزی در این شهرستان شاهد نبودیم که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در 130 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.