به گزارش ایرنا، محمد حاتمی، جمعه در جریان بازدید از پارک سلامت روان استان فارس در شیراز افزود: برای مسئولان ما نباید افزایش تخت های بیمارستانی و افزایش پذیرش بیمار افتخار باشد بلکه افتخار این است که به گونه ای عمل کنیم که افراد کمتری درجامعه دچار بیماری شوند تا بخواهند در بیمارستان بستری و درمان شوند.
او ادامه داد: باید مراقبت را از دوران قبل از تولید افراد و در حقیقت در قالب مشاوره هایی که به زوجین قبل و بعد از ازدواج داده می شود آغاز کنیم و این روند تا دوران دبستان و مقاطع بعدی تحصیل و همچنین مراحل بعدی زندگی ادامه داشته باشد.
وی یکی از برنامه های آتی سازمان نظام روانشناسی را پیگیری فضاهای مجازی و دیجیتالی دانست و اضافه کرد: اگر ما در استفاده از فضاهای مجازی پیشگام نباشیم و برای آن برنامه نداشته باشیم مردم به شکل غیر مجاز اقدام به استفاده از آن می کنند و ما از این مقوله باز می مانیم.
قائم مقام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ای کشور، بر لزوم استفاده مردم از علم روانشناسی نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید ضمن آماده سازی شرایط، با فرهنگ سازی مردم را تشویق به استفاده از علم روانشناسی کنیم.
حاتمی افزود: به جرات می توان گفت که امروز این علم توانسته خود را به توده مردم معرفی کند.
وی افزود: اما به نظر می رسد که عده ای به دلیل توسعه کمی که در علم روانشناسی ایجاد شده به دنبال ایجاد مشکلات و تداوم رشد این علم هستند که باید گفت دیگر برای این کار دیر شده و مردم می خواهند سلامت خود را نه با دارو و بستری شدن در بیمارستان بلکه با صحبت کردن و از طریق مشاوره و راهنمایی بازیابند.
او ادامه داد: قطعا اگر با استفاده از علم روانشناسی و تجاری سازی آن بتوان به بسیاری از نیازهای مردم پاسخ داد، هزینه های بسیاری از دوش دولت برداشته خواهد شد.
حاتمی اضافه کرد: البته نیاز است که روانشناسان از داخل مطب و کلینیک خود بیرون بیایند و به میان توده مردم بروند، کاری که امروز پارک سلامت فارس آن را انجام داده است.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس گفت: این پارک به عنوان نخستین پارک سلامت روان در کشور و خاورمیانه در زمینی به مساحت 23 هکتار و ظرفیت نگهداری یک هزار و 700 معلول ذهنی و کودک بی سرپرست در شیراز احداث شده است.
بهمن حاجات نیا، یکی از مهمترین چالش های فرا روی کشور را بحث آسیب های اجتماعی برشمرد و بیان کرد: بی شک با حمایت از این مرکز می توان به کاهش و مدیریت آسیب های اجتماعی در استان، کشور و حتی منطقه کمک کرد و همچنین الگوی ساختاری و محتوایی این موسسه را به منطقه نیز تعمیم داد.
وی اضافه کرد: این مجموعه فعالیت خود را با یک نگاه مدیریتی جدید و روز آمد با ورود به حوزه های تفریحی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و فضای سبز مطلوب از اواخر 95 آغاز کرد.
او گفت: امکاناتی همچون مجموعه اداری، سالن آمفی تئاتر، سالن همایش ها، سینما، رستوران، کافه کتاب سلامت، مجموعه توان بخشی در آب، درمانگاه های تخصصی، مسیر پیاده راه سلامت و پارک موزه روانشناسان دنیا نیز در این مجموعه یا ایجاد شده و یا در دستور کار قرار دارد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.