به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف ‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 5 مرداد ابراز داشت: همه کسانی که دلسوز انقلاب هستند، از جمله نمایندگان مجلس و مدیران دولتی و عموم مردم توجه داشته باشند که ما برای رسیدن به هدفی کار می‌کنیم و چنانچه به هدف نرسیم، تغییر ارزشی ندارد.
امام جمعه شیراز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند ما به مدیر شجاع جهادی نیاز داریم، گفت: اگر مدیر شجاع و جهادی نباشد، با صد مورد تغییر نیز به جایی نمی رسیم.
آیت الله دژکام عنوان کرد: دولت ها در تصمیم‌ گیری‌های مختلف می‌گویند این تصمیم، تصمیم سختی است و آن را به دولت بعدی واگذار می‌کنند و دولت بعد هم به همین منوال کاری انجام نمی‌دهد به همین ترتیب بعضی تصمیم‌ها که باید 20 سال پیش گرفته می‌شد هنوز مغفول مانده است ازجمله تغییرات در نظام بانکی و ارزی.
وی افزود: پست‌های مدیریتی که فقط رفاه برای مدیر به همراه ندارد، یک نفر باید مرد شود و پای حرف خود بایستد هرچند برایش سخت شود و آبرویش را فدا کند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه مدیران در تصمیم ‌گیری‌ها باید از رهبر انقلاب یاد بگیرند، اظهار داشت: تصمیمات مهمی باید در نظام بانکی ما گرفته شود و وقتی مدیر بانک مرکزی عوض می‌شود باید پای تغییرات مورد نیاز بایستد و کار نفر قبل را ادامه ندهد.

** اهمیت نماز جمعه
آیت الله دژکام در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، از حضور مرحوم آیت‌الله طالقانی در اولین نماز جمعه تهران یاد کرد و گفت: نماز جمعه موضوعی ولایی است و ما نباید این موضوع را به چیزی دیگر تبدیل کنیم.
آیت الله دژکام ابراز داشت: منادی نماز جمعه امام مسلمین است و به محض اینکه امام عادل ندای نماز جمعه داد باید به سوی نماز جمعه دوید؛ بدین‌ترتیب وقتی امام زمان (عج) ظهور کند نماز جمعه بر همه واجب می‌شود و هیچکس نمی‌تواند با هیچ عذری در آن شرکت نکند.

** بازنشستگان و ایجاد اشتغال
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به موضوع ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اشاره کرد و گفت: اصل این موضوع با هدف اشتغال جوانان خوب و پسندیده است اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که برخی مدیران بازنشسته برای هزاران نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند که ممکن است با رفتن او تنها برای یک جوان ایجاد اشتغال شود.
آیت الله دژکام با بیان اینکه به نظر می رسد شورای نگهبان باید هدف را در تأیید این قانون مد نظر قرار دهد گفت:هرجا بازنشسته‌ها کنار بروند و جوانان بیایند، مشکلات حل نمی‌شود بلکه اگر دیدیم امروز با جایگزینی یک مدیر ده‌ها مشکل درست می‌شود، نباید این کار را انجام داد و باید در نظر داشت که نباید مسائل اصلی و فرعی را باهم اشتباه کنیم.
وی افزود: مدیر بازنشسته امروز تجربیات بسیاری دارد که به آسانی به دست نیامده است باید این ها را در نظر بگیریم تا مصلحت مردم و مملکت تأمین شود.
امام جمعه شیراز بیان کرد: بحث ماندن و نماندن افراد نیست بلکه بحث این است که ببینیم مشکل کشور حل می شود یا نه؛ اگر حل می شود که از این تصمیم استقبال می‌کنیم اما اگر افزوده می‌شود این کار را نکنند، به بیان دیگر مدیران باید شجاعانه برای مردم خیرخواهی کنند و اگر خیرخواهی نشود به معضل می‌رسیم.

** ایران ابرقدرت معنوی است
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز، همچنین به سخنان سردار سلیمانی در پاسخ به رئیس جمهوری امریکا اشاره کرد و گفت: ما به واسطه ایمان به خدا باور داریم امروز ایران یک ابر قدرت معنوی است.
وی ادامه داد: ایران کشوری است که در عظمت به جایی رسیده که یکی از سرداران سپاه ایران می‌گوید ترامپ در اندازه‌ای نیست که رئیس جمهوری بخواهد به او جواب دهد.


**مطالبات صنفی
وی همچنین با اشاره به دیدار خود با بازاریان و کامیون‌ داران و همه اقشاری که مشکلاتی فراروی فعالیت آن‌هاست گفت: خواسته این افراد پیگیری مطالبات صنفی است و آن‌ها اعلام کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند این پیگیری صنفی به مساله سیاسی بدل شود و علیه نظام از آن استفاده شود.
امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد مسئولان مطالبات به حق این گروه‌ها را پیگیری کنند و مسائل آن ها با همکاری ملت و دولت حل شود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.