معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در گزارش روز چهارشنبه خود از قول سرهنگ اسماعیل زراعتیان افزود:
در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر تلف شدن یک گله گوسفند در یکی از روستاهای حوزه استحفاضی پاسگاه کناره، ماموران برای بیشتر این موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: ماموران پس از حضور در مکان یاد شده مشاهده کردند 246 راس گوسفند بر اثر استفاده از آب چاه تلف شدند.
زراعتیان بیان کرد: بر اساس نظریه اولیه کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان مرودشت، علت تلف شدن گوسفندان مسمومیت به وسیله آب شرب بوده است، اما بنا به گفته این کارشناسان اعلام نظر نهایی در این مورد پس از انجام آزمایش آب چاهی که این احشام از آن مصرف کرده اند، صورت می گیرد.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

** دستگیری سه سارق حرفه ای احشام در سپیدان
همچنین در گزارش دیگری از این معاونت به نقل از فرمانده انتظامی سهرستان سپیدان آمده است: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان سپیدان، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
سرهنگ سلطان محمدی افزود: ماموران با انجام گشت زنی های هدفمند و اقدامات فنی و اطلاعاتی، سه نفر از سارقان حرفه ای احشام را در حالی که با یک دستگاه پژو 405 در محورهای مواصلاتی حرکت می کردند، دستگیر کردند.
وی اظهار داشت: این سارقان پس از منتقل شدن به پلیس آگاهی در بازجویی فنی، تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس به هشت فقره سرقت و ربودن 74 راس دام به ارزش 600 میلیون ریال در شهرستان سپیدان اعتراف کردند.
محمدی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند، گفت: بیشترین سرقت احشام از دامدارانی است که نگهبان ندارند در حالیکه آنها باید برای جلوگیری از سرقت دامهایشان، گماردن فردی برای نگهبانی از احشام را ضروری بدانند.
شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله 100کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.