ریاست انجمن رقابت های فکری آسیایی در ایران در حاشیه آیین افتتاح این دبیرخانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: شهرهای اصفهان، تبریز و شیراز متقاضی ایجاد نخستین دبیرخانه آسیایی مسابقه های فکری بودند که به دلیل همکاری مناسب شهرداری شیراز، این شهر برای ایجاد دبیرخانه انتخاب شد.
محمدرضا احمدی افزود: این دبیرخانه در فضایی حدود 100 متر مربع ساخته شده و تمام هزینه های آن از سوی شهردای شیراز تامین شده است.
او گفت: بعد از ایران، دومین دبیرخانه آسیایی این بازی ها در امارت متحده عربی ایجاد می شود.
وی، با اشاره به برگزاری نخستین دوره رقابت های بازی های فکری (بُردگیم) در قالب 10رشته در اسفندماه 97 در شیراز، بیان کرد: تا کنون 11 کشور برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی قطعی کرده اند و ممکن است این تعداد افزایش یابد.
شهردار شیراز هم در آیین افتتاح این دبیرخانه اظهار داشت: این ساختمان که پیشتر احداث شده بود با همکاری شهرداری منطقه چهار شیراز به عنوان دبیرخانه آسیایی بازی های فکری اختصاص داده شد.
حیدر اسکندرپور افزود: حدود 43 درصد از ترکیب جمعیتی ایران را نوجوان ها و جوانان به خود اختصاص داده اند و در شیراز نیز بیش از 800 هزار نوجوان و جوان 10 تا 34 سال زندگی می کنند که این وضعیت هم فرصت و هم تهدید محسوب می شود.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی صحیح می توان زمینه حضور این گروه را در فعالیت های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی فراهم و آن را به یک فرصت تبدیل کرد.
اسکندر پور بیان کرد: اگر فکری برای اوقات فراغت این گروه به ویژه در فصل تابستان نشود، چالش های فراوانی در پی آن ایجاد خواهد شد که در نهایت به آسیب های اجتماعی منجر می شود.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.