به گزارش ایرنا فرج الله رجبی، شنبه در آیین کلنگ زنی ساخت بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی شیراز افزود: امروز بسیاری از کارخانه ها با مشکل مازاد تولید مواجه هستند و اگر وزرای اقتصادی دولت نخواهند که دراین عرصه وارد شوند و به مسئولیت ملی خود عمل کنند آمار بیکاری افزایش خواهد یافت.
وی، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا کرد که به عنوان بخشی از حوزه اقتصادی که همه بار بیکاری بر دوش این وزارتخانه و تامین اجتماعی است در این مساله با قوت وارد شده و مطالبه گری کند.
رجبی افزود: وزیر تعاون باید از دولت سوال کند که چرا باید این همه نیروی بیکار روی دست ما باشد در حالی که یک میلیون و 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چرا بازار کار را در حالی که می تواند در بخش ساخت و ساز
فعال باشد ترغیب به این موضوع نمی کنیم و اجازه می دهیم سرمایه ها وارد بازار ارز و سکه شود.
وی افزود: شاید این حرف در ابتدا غیر منطقی به نظر برسد اما اگر دولت با این سرمایه ها اقدام به ساخت مسکن کرده و حتی آنها را خالی رها کرده بود، چنین وضعیتی در حال حاضر بهتر بود.
رجبی ادامه داد: در بحث ساخت بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی هم از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهیم که برای زمان اجرا و بهره برداری از این طرح، تاریخ اعلام کنند و استاندار فارس هم به عنوان مدیر ارشد دولت در استان دستور پیگیری های لازم را بدهد.

** امکانات درمانی تامین اجتماعی شیراز اندک است
یکی دیگر از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین، ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز را یکی از مطالبات جدی نمایندگان این شهر در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: با وجود اینکه شیراز دارای پیشینه بهداشتی بیشتری نسبت به برخی از شهرهاست اما در عمل مشاهده می کنیم که امکانات درمانی این منطقه از آنها کمتر است.
مسعود رضایی افزود: امروز برخی شهرها 2 یا حتی سه بیمارستان تامین اجتماعی دارند در حالی که در فارس و شیراز فقط یک بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد.
وی ادامه داد: بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی شیراز برای این کلانشهر و استان فارس رونق اقتصادی به دنبال خواهد داشت و امیدواریم با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجموعه استانداری و مدیران ذی ربط، شاهد اجرای سریع این طرح باشیم.
رضایی، در قسمت دیگری از مطالب خود بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک مجموعه گسترده و تلفیقی از سه وزارتخانه است در حالیکه اداره چنین وزارتخانه ای با این گستردگی نیازمند سه وزیر قدر است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: آقای ربیعی از جمله وزرایی است که هرگاه نیاز شده در این کمیسیون حضور یافته در حالی که برخی وزرا با این مساله با غرور برخورد می کنند.
در این آیین کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 320 تخت خوابی تامین اجتماعی شیراز در زمینی به مساحت 70هزار متر مربع و زیربنای 66 هزار متر مربع با اعتباری بیش از 277 میلیارد تومان به زمین زده شد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.