به گزارش ایرنا مدیر کل بهزیستی استان فارس، چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز یاد شده در آباده بیان داشت: این اداره کل بیش از 90 درصد از خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کرده و با افتتاح این مرکز 10نفر شامل روان پزشک، روان شناس، مددکار، کار درمان، مربی هنری و مربی ورزشی مشغول به کار شدند.
مرتضی موسی همچنین با اشاره به راه اندازی کارگاه تولیدی برای زنان سرپرست خانوار زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آباده گفت: در این کارگاه بیش از 15 نفر از زنان سرپرست خانوار در رشته های مختلف نظیر خیاطی، پرورش زالو، تولید پوشاک و پوشال فعالیت می کنند.
او بیان کرد: برای ایجاد این کارگاه تولیدی، 900 میلیون ریال هزینه شده که بخشی از آن را اداره کل بهزیستی فارس و مابقی را خیران تامین کرده اند.
موسوی با بیان اینکه بهزیستی یک سازمان دانش محور است، افزود: بیش از 170 فعالیت در سازمان بهزیستی انجام می شود و خدماتی که این نهاد به جامعه ارایه می‌کند بسیار متنوع است.
مدیرکل بهزیستی استان فارس ادامه داد: عمده خدماتی که این اداره کل هم اینک در شیراز مرکز استان ارایه می کند در شهرستان آباده هم عرضه می شود و ساکنان این شهرستان می توانند مشکلات خود در حوزه بهزیستی را از طریق این نهاد در آباده پیگیری کنند.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر در عرصه آسیب های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مشکل داریم به دلیل عدم توجه به حوزه فرهنگ است زیرا اگر این مهم اصلاح شود به تبع آن بسیاری از امور سامان خواهد یافت.

** معلولان را به حال خود رها نکنیم
فرماندار شهرستان آباده هم در این آیین بیان داشت: اشتغال و تامین مسکن، مهمترین نیاز و دغدغه افراد زیر پوشش بهزیستی است و بر اساس قانون، بخشی از ردیف های استخدامی دستگاه ها باید به معلولان اختصاص یابد.
محمد اسداللهی افزود: باید همگان و به ویژه مسئولان ذی ربط توجه داشته باشند که معلولان، بخش مهمی از جامعه هستند که نباید آنان را به حال خود رها کنیم.
او گفت: دولت به تنهایی قادر به تامین منابع مالی برای حل مشکلات نیازمندان جامعه نیست و در این زمینه نیاز به همیاری و جذب کمک های مردمی داریم و امیدواریم خیران در این عرصه مشارکت بیشتری داشته باشند.
اسداللهی، پیشگیری از بروز معلولیت ها و آسیب های اجتماعی را از عمده وظایف سازمان بهزیستی دانست و بیان کرد: با توجه به گسترش اعتیاد، طلاق، خشنونت های خانوادگی و فرار از منزل، برای کاستن از این مشکلات برنامه ریزی همه جانبه بسیار حائز اهمیت است و این سازمان در این حوزه پیشگام بوده است.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
9864 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.