سید محمد رضا هاشمی نژاد، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: علیرضا فرح و امید ظریف ثنایی در رشته دو و میدانی، محمد دلیر در رشته شنا و زهرا محمدی راد در رشته شطرنج، چهار ورزشکار استان فارس هستند که به رقابت های پارا آسیایی اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: همچنین مریم آهون در رشته گلبال نیز هم اینک در اردوی تیم ملی به سر می برد و امیدواریم این ورزشکار شایسته به عنوان پنجمین نماینده این استان جواز حضور در بازی های پارا آسیایی را کسب کند.
سومین دوره بازی های پارا آسیایی از یازدهم لغایت بیست و یکم مهرماه 97 در شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی برگزار می شود.
کاروان ورزشی ایران قرار است در رشته های، دو و میدانی، پینگ پنگ، تیراندازی، تیر و کمان، شنا، والیبال نشسته، دو چرخه سواری، بسکتبال با ویلچر، بوچیا (ورزش توپی)، بدمینتون و گلبال در بخش بانوان و آقایان در رقابت های پارا آسیایی 2018 جاکارتا شرکت کند.
بوچیا ورزش مخصوص بیماران فلج مغزی شدید، از یونان باستان سرچشمه گرفته و سال 1980 وارد کشور انگلستان شده است، امروزه این بازی که به یک رشته ورزشی تبدیل شده است، جای خود را در آوردگاه های پارا آسیایی و پارالمپیک باز کرده است. داشتن کنترل، دقت و تمرکز فراوان روی عضلات لازمه اصلی فعالیت در آن است. بازی بوچیا در بیش از50 کشور جهان رواج دارد و فعالیت این رشته در ایران به همت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان از سال 1384 آغاز شده است.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.