زهره تربتی نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از برگزاری مسابقات کبدی آسیا در گرگان و کسب مقام سوم ایران، ترکیب تیم ملی دستخوش تغییرات فراوانی شد و هم اینک نیمی از ورزشکاران جوان هستند.
وی بیان کرد: انگیزه بازیکنان جوان و استعداد آنها برای کسب مدال نشاط فراوانی به تیم وارد کرده که امیدواریم با بهره گرفتن از این نیروها، روزهای درخشان تری برای کبدی کشور رقم زده شود.
مربی گلستانی تیم ملی کبدی زنان افزود: یکی دیگر از تغییراتی که پس از مسابقات کبدی آسیایی در تیم ملی اتفاق افتاد، افزایش اختیارات و ابتکار عمل شایلا جین سرمربی هندوستانی تیم ملی بود.
تربتی نژاد ادامه داد: این سرمربی از دانش بالایی برخوردار است اما متاسفانه برخی سوء رفتارها و دخالت ها موجب شده بود او نتواند همه توانایی های خود را برای بهبود وضعیت کبدی زنان به کار بگیرد.
وی گفت: آنچه از شرایط این روزهای تیم ملی به چشم می آید، تلاش برای رسیدن به حداکثر آمادگی و کسب عنوان قهرمانی بازی های آسیایی جاکارتا است.
مربی گلستانی تیم ملی کبدی زنان به برگزاری دهمین مرحله اردوی آماده سازی این تیم نیز اشاره کرد و افزود: براساس برنامه ریزی کادر فنی ، تمرینات تیم ملی تا مرحله ششم بر پایه آمادگی فردی، جسمی و تکنیکی ملی پوشان استوار بود ،اما از اردوهای بعدی و با تغییر راهبرد هماهنگی تاکتیکی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: دهمین مرحله اردوی تیم ملی از هفتم تیرماه در ارومیه و با حضور 19 ملی پوش آغاز و تا 15 این ماه ادامه خواهد داشت.
به گفته وی؛ ملی پوشان پس از پایان این اردو و خط خوردن 5 ورزشکار راهی هند می شوند تا اردوی آماده سازی را در این کشور و با انجام جلسات تمرین و بازی های تدارکاتی برگزار کنند.
مربی گلستانی تیم ملی کبدی زنان بیان کرد: پس از پایان اردوی هند، 12 نفر اصلی اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا مشخص می شود و دو اردوی باقیمانده دیگر به مرور تاکتیک ها اختصاص خواهد داشت.
وی؛ به حضور دو گلستانی در اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: زهرا عباسی و صدیقه جعفری در اردوی ارومیه حضور دارند اما اعزام آنها به جاکارتا در گرو ارائه قابلیت های فنی است.
تربتی نژاد در مورد رقبای ایران در بازی های آسیایی اظهار داشت: به جز هند به عنوان رقیب اصلی و سنتی، کره جنوبی و اندونزی دیگر کشورهای مدعی کبدی زنان هستند اما هدف ایران در این مسابقات فقط کسب مدال طلا بدون توجه به نام و اعتبار دیگر کشورها است.
در دوره گذشته بازی های آسیایی که در اینچئون کره جنوبی برگزار شد 20 ورزشکار رشته های گوناگون از گلستان اعزام شدند که حاصل تلاش آنها 2 نقره تیمی در کبدی زنان و مردان، 2 طلا در والیبال و والیبال نشسته مردان، یک نقره والیبال نشسته زنان و یک برنز قایقرانی بود.
هجدمین دوره بازی‌های آسیایی از 27 مرداد ماه به میزبانی شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی برگزار می شود.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.