قطع ناگهانی و روزانه برق، زیان شدیدی به حوزه تولید می زند و صنعتگران استان انتظار دارند حالا که تحمل قطع برق اجباری است، حداقل 24 ساعت قبل به آنها اطلاع رسانی شود نه آنکه مواد اولیه در نیمه راه تولید و کارگران پای دستگاه تولید باشند و به ناگاه برق برود.
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به برگزاری همایش تقدیر از صنعتگران و معدنکاران برتر استان در عصر امروز، گفت: هر صنعتگری که چراغ کارخانه اش در هیاهوی مشکلات اقتصادی فعلی روشن باشد را می توان صنعتگر برتر دانست.
جواد باصری در گفت وگو با سرویس اقتصادی «خبرجنوب»، اظهار داشت: در شرایطی که تامین سرمایه در گردش برای صنعتگران بسیار سخت و گران است، نرخ ارز لجام گسیخته شده، صادرات محصولات تولیدی دشوار است، هزینه منابع انسانی شاغل در کارخانجات بالا رفته و تامین آب به عنوان اصلی ترین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی سخت است و حتی آب شرب نیز به سختی تامین می شود، انتظار می رود مدیران دستگاه های خدمات رسان استان، کاری نکنند که مشکلی بر مشکلات موجود در حوزه تولید اضافه شود.
وی با اشاره به قطعی ناگهانی برق در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، گفت: گرچه همه به معضل تامین برق در کشور واقفند و قطع برق را با وجود دشواری های تبعات آن قبول کرده اند، انتظار می رود حداقل 24 ساعت قبل از قطعی برق، اطلاع رسانی شود.
نماینده صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اشاره به وجود 50 درصد سرمایه گذاری استان در این شهرک، گفت: نمی دانم به چه دلیل صنعتگران نمی توانند جدول زمان بندی مشخصی از قطع برق در اختیار داشته باشند تا بتوانند برنامه ریزی لازم را قبل از قطع برق انجام دهند.
وی گفت: متاسفانه به راحتی هرچه تمام تر بدون اطلاع رسانی، برق شهرک صنعتی می رود و فشار سنگینی به صنایع وارد می شود. به عنوان مثال قطع برق در واحدهای تولید لوله و صنایع غذایی که مواد در خط تولید، گرم و به محصول تبدیل می شود باعث می گردد تمامی مواد در خط تولید از چرخه تولید خارج و به دلیل غیرقابل استفاده بودن آن، دور ریخته شود. این خسارت سنگین به جز خسارتی است که به ماشین آلات به دلیل قطع آنی برق وارد می شود.
وی با طرح این سوال که چه کسی مسئولیت چنین هزینه سنگینی که به تولیدکننده تحمیل می شود را می پذیرد، ادامه داد: آیا این روش مدیریت با منویات مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و اهداف دولت در برنامه ریزی های کلان اقتصادی همسو و هم راستا است؟ آیا در شرایطی که در خارج از ایران از جمله ترامپ قصد خفه کردن اقتصاد ایران را دارند چنین رفتارهای بدون تدبیری قابل توجیه است؟
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس تاکید کرد: صنعتگران استان از استاندار محترم فارس به عنوان نماینده عالی دولت انتظار دارند در حمایت از تولید و صنعت استان شخصا ورود نموده و همچون گذشته برای حل این مشکل، تدبیر و چاره اندیشی کند.
باصری تاکید کرد: صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ شیراز درک متقابلی از وضعیت کنونی مصرف برق در کشور دارند ولی حق خود می دانند که از جدول زمانبندی قطع برق حداقل 24 ساعت قبل اطلاع داشته باشند، گرچه روش صحیح تر و کارشناسی شده تر آن است که جدول قطعی برق به صورت یک ماهه تنظیم و از طریق انتشار در رسانه ها به اطلاع عموم مردم برسد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 964733
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.