به گزارش ایرنا، احد پاریابی چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشن‌های مردمی در قالب اجرای برنامه‌های متنوع با حضور 40 خادم آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد که در آن جمعی از جوانان به‌عنوان شبکه جوانان رضوی به خدمت می‌پردازند.
وی برگزاری جشن اصلی ویژه عموم مردم با عنوان بزم نور، حضور در مناطق محروم با عنوان آغوش پدر، دیدار با کارآفرینان و صنعت‌گران با عنوان هموار گران مسیر الی‌الله، دیدار با خانواده‌های شهدای جنگ تحمیلی، مدافعان حرم، فاجعه منا، سرکشی از جانبازان ایثارگران و حضور در آسایشگاه‌های جانبازان با عنوان به رسم ادب، استقبال از کاروان رضوی به عنوان کاروان عشق و گلباران عشق را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.
معاون هماهنگی کانون رهپویان وصال شیراز افزود: دیدار با ائمه جمعه، حضور در زندان‌ها و مراکز اصلاح تربیت با عنوان پیام رهایی، حضور در بقاع متبرکه و نشست صمیمی با مسئولین و خدام با عنوان یاران آفتاب، غبارروبی مزار شهدا با عنوان دلدادگان رضا، جشن های ویژه دختران به عنوان شکوفه های نور نیز از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
وی با اشاره به بزرگداشت مقام حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)در دهه کرامت، ادامه داد: ویژه برنامه حضور خدام آستان قدس رضوی و غبارروبی مضجع شریف حضرت احمدبن موسی(ع) از برنامه‌های مشترک آستان مقدس احمدی و محمدی‌(ع) و آستان قدس رضوی(ع) در سومین حرم اهل بیت‌(ع) است.
پاریابی با بیان اینکه استان فارس برای پوشش بهتر این برنامه‌ها به هشت منطقه تقسیم شده است، بیان داشت: تاکنون بیش از 32 مرکز استانی و بیش از 6 هزار منطقه، بخش و روستا در کشور تلاش کرده‌اند در این امر مشارکت کنند.
معاون هماهنگی کانون رهپویان وصال شیراز بیان کرد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی همواره به دنبال آن بوده است که در بسط و گسترش سنت و سیره رضوی به عنوان رسالت اصلی آستان قدس رضوی اقداماتی را انجام دهد؛ در همین راستا توسعه، جهت‌دهی و حمایت محتوایی از برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با محوریت ترویج سبک زندگی دینی از سال 1386 تاکنون با نام طرح زیر سایه خورشید برگزار می‌شود.
فاصله بین میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) ومیلاد امام رضا (ع) که از یکم تا یازدهم ذیقعده است به نام دهه کرامت نامگذاری شده است وششم ذیقعده به بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)‌ اختصاص دارد.
دهه کرامت در سال 97 دهه کرامت از 24 تیرماه تا سوم مرداد و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)29 تیرماه است.
استان فارس در تقسیمات کشوری 29 شهرستان را شامل می شود.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.