روابط عمومی این سازمان در گزارش چهارشنبه خود از قول علی همتی بیان داشت: اگر چه بخش عمده وسعت فارس را پهنه زاگرس در بر گرفته و عمده مواد معدنی این استان مواد غیر فلزی است اما در شمال و شمال شرق استان به دلیل واقع شدن در زون های زمین شناسی ایران مرکزی و سنندج – سیرجان احتمال موجود بودن مواد معدنی فلزی وجود دارد.
وی افزود: این سازمان پهنه نیکل را با وسعتی در حدود 640 کیلومتری برای اتمام عملیات اکتشاف در شهرستان بوانات تعریف کرده است.
همتی ادامه داد: برای شناسایی و اکتشاف نیکل (Ni) در این منطقه، موضوع از طریق مزایده به شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر واگذار شد.
وی اظهار داشت: با انجام فعالیت های اکتشافی مقدماتی توسط شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر، 10 محدوده مورد شناسایی قرار گرفته که شامل هشت محدوده نیکل به وسعتی در حدود 90 کیلومتر و 2 محدوده سنگ تزئینی به وسعت پنج کیلومتر می شود که فعالیت های اکتشافی تکمیلی در 6 محدوده نیکل توسط شرکت یاد شده ادامه خواهد یافت.
وی اضافه کرد: این فعالیت ها برای اولین بار در کشور در این استان انجام می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: چهار محدوده دیگر نیز به مزایده عمومی گذاشته خواهد شد که علاقه مندان به فعالیت های معدنی می توانند نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اقدام کنند.
همتی افزود: این فلز از جمله فلزات راهبردی است که کاربردهای گوناگونی در پزشکی، فولاد، ضد رنگ و آلیاژ فلزات دارد.
او ادامه داد: بر اساس گزارش های بین المللی، میزان تولیدات معدنی نیکل در دنیا در سال 2017 افزون بر 2 و یک دهم میلیون تن و ذخایر جهانی آن 74 میلیون تن بوده و کشورهای کانادا، استرالیا، برزیل، اندونزی و فیلیپین دارای بیشترین تولیدات این ماده معدنی هستند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.