اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، به نقل از عبدالرسول احمدی افزود: ضروری است دلایل افت تحصیلی و ترک تحصیل سوادآموزان به صورت علمی و کارشناسانه بررسی شود و نتایج حاصل آن به همراه راهکارهای برون رفت از این وضعیت نیز ارائه شود.
وی ادامه داد: با تلاش همکاران حوزه سوادآموزی، تاکنون این عوامل مشخص و احصا شده است و لازم است با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در سوادآموزی و با مساعدت سایر ارگان ها و نهادها، برای برطرف کردن این عوامل و کاستن از آمار ترک تحصیلی در بین سوادآموزان گام برداشت.
احمدی بیان کرد: براساس تحقیقات انجام شده از جمله دلایل و عوامل مهم و تأثیرگذار در افت و ترک تحصیل، نبود رغبت و انگیزه در بین سوادآموزان و نیز مشکلات اقتصادی و معیشتی است.
همچنین عیسی ملک پور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در این جلسه با اشاره به پژوهشی که در این زمینه صورت گرفته است گفت: در این تحقیق راهکارها و پیشنهادهای مهمی برای بهبود وضعیت و کاستن از آمار ترک تحصیلی ارائه شده است که از جمله این پیشنهادها و راهکارها می توان به بازنگری و تغییر درمحتوای آموزشی، جذب واقعی، عدم اجبار در جذب و پرهیز از جذب صوری اشاره کرد.
شمار کل سوادآموزان و همچنین شمار این نوع افراد که ترک تحصیل کرده اند، ذکر نشده است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.