به گزارش ایرنا، در نشستی که دوشنبه با حضور معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با اعضای خانه تئاتر شیراز برگزار شد، اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره متشکل از مدیران فرهنگی، اعضای خانه تئاتر و هنرمندان صاحب نظر برای برگزاری این جشنواره در بهار سال آینده تعیین شدند.
همچنین بررسی بخش‌های مختلف جشنواره شامل نمایش‌های صحنه‌ ای، خیابانی، آیینی و سنتی، تعزیه، دانش آموزی، رادیویی و نمایشنامه نویسی بررسی شد.
مدیرعامل خانه تئاترشیراز در این دیدار گفت: برگزاری این جشنواره با توجه به اهداف اصلی آن که توجه به شیراز به عنوان شهری فرهنگی و ادبی است، می تواند در فرهنگ سازی بهتر و همچنین توجه هرچه بیشتر به جاذبه های گردشگری و فرهنگی شیراز مؤثر و مفید باشد.
حسین قهرمانی همچنین بر استفاده از تمام توان هنرمندان در زمینه ‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، بومی، هنری و گردشگری تأکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های شهری برای برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی باعث مشارکت مردمی در این جشنواره‌ها و القای چهره فرهنگی شیراز به گردشگران می‌شود.
جزئیات جشنواره بهار قرار شد بعدها بافراخوان و برنامه ریزی مشخص، اعلام شود.
در ادامه این نشست بر ضرورت نگارش طرحی جامع برای استفاده از ظرفیت هنرمندان از فضاهای تبلیغاتی شهرداری تأکید شد.

** آموزش تئاتر در فرهنگسراها به خانه تئاتر واگذار شد
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی‌ اجتماعی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی راد نیز اعلام کرد: فعالیت‌های نمایشی و آموزش تئاتر در فرهنگسراها به خانه تئاتر شیراز واگذار می‌شود و این موضوع طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و همچنین در قالب بهبود سطح آموزش تخصصی و فنی تئاتر صورت خواهد گرفت.
به این ترتیب تامین استاد، متن های نمایشی و دیگر موارد مربوط به آموزش تئاتر در فرهنگسراهای شهرداری شیراز بر عهده خانه تئاتر این شهر خواهد بود.
در این دیدار رحیم هودی پیشکسوت تئاتر فارس با اهدای لوح به معاون شهردار شیراز، وی را به عضویت افتخاری خانه تئاتر درآورد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.