این روزنامه در ستون تحلیل خبر با عنوان 'حذف مأمور بدرقه متهم از کلانتری ها' نوشت: در عین حال، تلاش های قابل تقدیر نیروی انتظامی، گاهی ضوابط معمول و قوانین بروز نشده موجبات نارضایتی هایی را از این نیرو در پی داشته که باید با توجه به پاسداشت حقوق شهروندی و حفظ حرمت های انسانی نسبت به ایجاد تحول در این زمینه، اقدامات جدی و اساسی صورت گیرد.
به طور مثال، هر فردی می تواند بر مبنای ادعاهای شخصی خود و طرح شکایت از دیگری، وی را به شکل نامحترمانه ای به کلانتری بکشاند و به شأن و شخصیت او خدشه وارد کند که بی تردید این روند مستلزم تجدیدنظر مجدانه است تا سوء استفاده های معمول از مقررات فعلی و زمینه باج خواهی و تأمین خواسته لومپن ها در سطح جامعه از میان برداشته شود.
همچنین گاهی روند رسیدگی به دعاوی، در بدو امر با توجه به ازدحام موجود در کلانتری ها، به درازا می کشد و در نتیجه، طرف محق دعوا، از حق مسلم خود می گذرد و نسبت به دنبال کردن ادامه دادخواهی منصرف می شود و به اصطلاح کوتاه می آید که این وضعیت می تواند زمینه رشد اجحاف و تعدی را در جامعه فراهم کند.
از سوی دیگر، به دلیل این که مأموران نیروی انتظامی مدام با افراد غیرعادی و خلافکار سروکار دارند، بی تردید نحوه برخورد آنان با افراد عادی و قشرهای مختلف نیز متفاوت می شود که در این زمینه، باید تصمیم گیران و برنامه سازان این نیرو چاره اندیشی کنند تا این معضل برطرف شود و نارضایتی های عمومی را به دنبال نداشته باشد.
بی تردید حذف 'مأمور بدرقه' متهم و اقداماتی از این دست، می تواند برای ایجاد احساس نزدیکی و صمیمیت بین جامعه و نیروهای انتظامی راهگشا باشد.
منبع: روزنامه طلوع
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.