حسن خسروانیان چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به گرمی هوا و وجود پوشش گیاهی خشک و متراکم در جنگل ها و مراتع استان به خصوص شهرستان پاسارگاد از مردم طبیعت دوست به ویژه روستاییان و عشایر که به عناوین مختلف ازطبیعت و مناظر زیبای آن استفاده می کنند درخواست داریم حراست از جنگل ها و مراتع را مدنظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه شوراها و دهیاران بهترین راهنما و همراه طبیعت منطقه خودشان هستند از آنان خواست در حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع، منابع طبیعی را یاری کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: در صورتی که مردم مجبور به روشن کردن آتش شدند منطقه آتش را دور از علوفه های مرتعی و با رعایت فاصله با درختان نگه دارند.
خسروانیان افزود: مردم در زمان وزیدن باد به هیچ وجه آتش روشن نکنند.
وی ادامه داد: مردم‌ همچنین در پایان تفریح و پخت غذا و درست کردن چای به وسیله خاک یا آب حتما آتش را خاموش کنند و زغال حاصل از آتش را از بین ببرند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد از طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه دود و یا آتش‌ سوزی در جنگل ها و مراتع، به مرکز یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی فارس به شماره تلفن رایگان 1504 اطلاع رسانی و ما را در حفاظت از این سرمایه های ملی یاری کنند.
خسروانیان افزود: مردم در صورت مشاهده دود یا آتش سریعا هم محلی های خود و شوراهای اسلامی، دهیار و دامداران را خبردار و به طرف منطقه آتش حرکت کنند.
وی گفت: برابر قانون به افراد خاطی مجازات حبس وخسارات تعلق می گیرد.
مساحت عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگارد 148 هزار هکتار است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله 130 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
9254/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.