به گزارش ایرنا معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز، روز چهارشنبه در نخستین نشست این شورا در شیراز بیان داشت: تشکیل شورای ورزش و جوانان از مدت ها پیش به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مدیران اجرایی این شهرستان مدنظر بوده و امیدواریم که شکل گیری این نهاد بتواند نقطه عطفی در امور ورزش و حرکت آن به سمت نشاط جامعه و کمرنگ شدن آسیب های اجتماعی باشد.
علی سعیدی، با اشاره به اینکه نشست های این شورا به صورت مستمر هر ماه یک بار برگزار خواهد شد، گفت: فراهم ساختن امکانات ورزشی در روستاها از جمله مواردی است که این نهاد آن را مد نظر دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز گفت: شیراز با جمعیتی افزون بر یک میلیون و 800 هزار نفر، مستعد آسیب های لحظه ای زیادی نظیر بیکاری، حاشیه نشینی، فقر و اتباع بیگانه است و یکی از اقدامات پیشگیرانه در مقابله با این آسیب ها توجه به امور ورزشی است.
سعیدی اضافه کرد:با در نظر گرفتن رابطه مستقیم ورزش با کاهش آسیب های اجتماعی، برای توسعه ورزش در شهرستان شیراز باید تلاش های جدی تری صورت گیرد تا شاهد کاهش اینگونه آسیب ها باشیم.
او گفت: تلاش برای جلوگیری از اعتیاد، با انجام فعالیت های ورزشی و همگانی کردن آن برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان میسر است و از سوی دیگر با توجه به تغییراتی که به سبب زندگی ماشینی ایجاد شده، افراد جامعه بیش از گذشته نیاز به انجام فعالیت های ورزشی دارند.
وی، افزود: به دلیل کم هزینه بودن ورزش های همگانی، اداره کل ورزش و جوانان فارس باید گسترش این ورزش را در دستور کار خود قرار دهد و نسبت به ساماندهی و فعال کردن هیات های ورزشی در این زمینه اقدام کند.
او گفت: همچنین مسئولان ذی ربط باید از حوزه ورزش شهرستان شیراز حمایت بیشتری داشته باشند و از امکانات موجود حداکثر بهره را ببرند.
سعیدی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش شهرستان شیراز دستاوردها و افتخارات زیادی حاصل شده است، اظهار داشت: به نظر می رسد که این افتخار آفرینی ها بیشتر مدیون تلاش و پشتکار خود قهرمانان و خانواده های آنها بوده است.

**افتتاح نخستین تلویزیون شهری در شیراز
لیلی دودمان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بیان کرد: به منظور نمایش رقابت های جام جهانی فوتبال که در روسیه برگزار می شود، نخستین تلویزیون شهری روز 25 خردادماه جاری در بوستان آزادی شیراز افتتاح خواهد شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.