به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام، یکشنبه در دیدار با مدیران شهرداری شیراز، ضمن ارج نهادن بر کار اصحاب رسانه اظهار داشت: مطبوعات و رسانه های استان فارس تمام تلاش خود را برای گسترش صمیمیت در جامعه به کار گیرند.
وی افزود: مسئولان ممکن است برای بهتر شدن اوضاع استان فارس و شهر شیراز از عملکرد یکدیگر انتقاد کنند اما این بدان معنا نیست که به فضای صمیمی که بین مسئولان فارس وجود دارد لطمه بخورد.
آیت الله دژکام، حضور پُر شور مردم شیراز و استان فارس را در مناسبت های مختلف از جمله راهپیمایی روز قدس و شب های قدر، نشانه ای از حاکمیت فرهنگ در این خطه دانست و گفت: گاهی در چنین فضای فرهنگی، متاسفانه خبرها به نحوی بازتاب داده می شود که به صمیمت و اتحاد میان مردم این منطقه خدشه وارد می کند.
امام جمعه شیراز بیان کرد: انتظار داریم خبرنگاران با رعایت انصاف و ادب اخبار را منعکس کنند و بکوشند تا فضای حاکم بر رسانه برای پیشبرد اهداف شهر، استان و کشور باشد و بر خلاف آن حرکت نکنند.
آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بافت تاریخی ارزشمند شیراز باید حفظ شود اما ضروری است به این نکته نیز توجه شود که چه میزان از این بافت ارزش حراست و حفظ کردن دارد.
وی اضافه کرد: اینکه در بافت تاریخی چه بناهایی نیاز به مرمت و حفاظت دارد در این زمینه باید کارشناسان ذی ربط با بررسی دقیق موضوع، اظهار نظر کنند.
امام جمعه شیراز گفت: بافت تاریخی ظرفیتی دارد که می توان از آن برای بهبود شرایط اقتصادی اهالی این بافت بهره گرفت.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با اشاره به آرامستان قدیم شیراز (دارالسلام) خطاب به مسئولان شهرداری این شهر اظهار کرد: اکنون این محل به معضلی برای شیراز تبدیل شده که در شان اهالی این شهر نیست و باید برای بهبود وضعیت آن چاره اندیشی شود.
آیت الله دژکام بیان داشت: در حال حاضر مسیرهای دسترسی زائران به حرم امامزاده های شیراز و اماکن مقدس محدود است و باید برای حل این مشکل نیز مسئولان این شهر و شهرداری اقدام کنند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.