به گزارش ایرنا عبدالرسول احمدی، روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس نواحی چهارگانه شیراز افزود: برای رفع کمبود منابع مالی ناشی ازعدم توزیع به موقع سرانه دانش‌آموزی از سوی وزارت آموزش و پرورش، دریافت مشارکت‌های مردمی می‌تواند برخی از کمبود‌ها را جبران کند، چنانچه این وزارتخانه هم‌ اینک در بسیاری از موارد از کمک‌های مردمی و خیران، به ‌ویژه در زمینه ساخت فضاهای آموزشی بهره‌مند می‌شود.
وی افزود: یکی از راه‌های مدیریت صحیح منابع مالی موجود، صرفه‌جویی در مخارج است و مدیران می‌توانند با حذف هزینه‌های غیر ضروری، بخش قابل توجهی از کمبود منابع مالی را جبران کنند.

** ثبت نام دانش ‌آموزان پایه ابتدایی اینترنتی است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست اظهار داشت: با هدف آسان سازی فرآیند ثبت نام دانش‌ آموزان و قانونمند کردن هر چه بیشتر آن، روند ثبت‌ نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس نواحی یک و 2 آموزش و پرورش شیراز، برای سال تحصیلی جدید، به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
علی عسکر جمشیدی ادامه داد: ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان ورودی مقطع ابتدایی در این 2 ناحیه از 22 خرداد آغاز می شود و تا 28 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: در ادامه این فرآیند، بررسی سیستمی ثبت‌نام‌ها در تاریخ‌های 29، 30 و 31 خرداد ماه صورت می‌گیرد و با ارسال پیام به والدین دانش‌آموزان ثبت نام شده، زمان و مکان مراجعه والدین برای پیگیری روند ثبت نام نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
جمشیدی، زمان شروع ثبت نام دانش آموزان ورودی مقطع ابتدایی در نواحی سه و چهار آموزش و پرورش شیراز را دوم تیرماه 97 اعلام کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم پذیرش دانش‌ آموزان پایه اول ابتدایی بر اساس طرح سنجش گفت: مدیران مدارس، مجاز به ثبت‌نام دانش‌ آموزانی که در طرح سنجش شرکت نکرده‌اند، نیستند.
وی، افزود: هدف از اجرای این طرح، شناسایی و تلاش برای رفع بسیاری از مشکلات دانش‌ آموزان قبل از ورود به مدرسه است.
او بیان کرد: برای آسان سازی روند ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی، اجرای طرح سنجش در شهرستان مرودشت و نواحی چهارگانه شیراز به صورت صددرصدی از دوره پیش دبستانی آغاز شده است و در سایر مناطق و شهرستان‌های فارس 50 درصد از پیش دبستانی‌ها در طرح سنجش مشارکت می‌کنند.
جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ثبت‌ نام، نقطه تعامل 2 نهاد خانه و مدرسه است از این رو مسئولان مدارس باید با ایجاد شرایط مناسب، زمینه رضایتمندی اولیا را در مراجعه به مدرسه فراهم کنند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.