مهدی اقبال، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه امروز اکثر مردم در معاملاتی که انجام می دهند به جای سند رسمی به سند عادی یا نوشتن قولنامه در بنگاه های معاملاتی که کوچکترین آشنایی نسبت به مسائل حقوقی خاص ندارند اقدام می کنند.
وی ادامه داد: برخی نیز به شکل وکالت نامه اقدام به معامله و خرید می کنند که این نیز صحیح نیست چرا که وکالت نامه هیچ نوع اعتباری بر انتقال نیست و حتی اگر آن وکالت تام و بلاعزل هم باشد تا زمانی اعتبار دارد که فرد وکالت دهند در قید حیات باشد و به محض فوت او آن وکالت نامه نیز اعتبار خود را از دست می دهد و ورثه می توانند مدعی شوند.
اقبال بیان کرد: به رغم تاکیدهای فراوان در سال 96 شاهد صدور 326 هزار وکالت نامه در استان بودیم که به جای این وکالت نامه ها می توانست با همان هزینه سند رسمی صادر شود.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: در خصوص اعتبار سند رسمی همین بس که به جز دادگاه هیچ مرجع دیگری نمی تواند سند رسمی را باطل کند.
وی گفت: برای افراد جاعل، جعل وکالت نامه و قولنامه عادی کار چندان سختی نیست اما در مورد سند رسمی اینگونه نیست و مردم می توانند در مورد آن سند به راحتی استعلام بگیرند و نسبت به اعتبار و اصل بودن آن سند اطمینان حاصل کنند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.