به گزارش ایرنا رئیس دادگستری شهرستان مرودشت، پنجشنبه در این جشن بیان داشت: با کمک ستاد دیه استان فارس و با این مبلغ که از سوی خیران شرکت کننده در این مراسم اهدا شده است، نزدیک به 100 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان آزاد شده و به آغوش خانواده های خود بازخواهند گشت.
علی فاتحی افزود: هم اکنون 192نفر به دلیل ارتکاب جرایم غیر عمد در زندان شهرستان مرودشت بسر می برند.
وی ادامه داد: به دلیل خشکسالی، امسال شمار کشاورزان خیر شرکت کننده در جشن گلریزان مرودشت در مقایسه با ماه مبارک رمضان سال 96 کاهش داشت.
فاتحی بیان کرد: در سال 96 با همکاری ستاد دیه استان فارس 80 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان از حبس رهایی یافتند که از این تعداد 71 نفر به دلیل مهریه و دیگر مسایل مالی و 9 نفر بابت دیه در زندان بسر می بردند.
وی، ادامه داد: برای کمک به حل مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده های آنان، شعبه های ویژه قضات در این شهرستان راه اندازی شده است.
او گفت: همواره برای افرادی که به دلایل مختلف و ناخواسته مرتکب جرایم غیر عمد شده و گرفتار زندان می شوند، شعبه های ویژه ای برای رسیدگی به پرونده های آنان راه اندازی می شود که از جمله آنها شعبه اعسار و دادرسی است و این شعبه با هدف کمک به خانواده های زندانیان، آنها را از پرداخت هر گونه هزینه اعسار معاف می کند.
اعسار به معنی رنج، سختی و نداشتن است و در اصطلاح حقوقی، زمانی که فردی تمکن مالی ندارد یا دارای اموال و سرمایه‌ای است اما در وضعیتی قرار دارد که امکان دسترسی به آنها میسر نیست، این فرد دچار اعسار شده و قادر به پرداخت بدهی‌هایش نیست.
طبق ماده یک قانون اعسار، مُعسر کسی است که به دلیل نداشتن دارایی یا دسترسی نداشتن به مالش توانایی پرداخت هزینه محاکمه (هزینه دادرسی) یا دیون خود را ندارد.

** ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای حل مشکلات
فرماندار شهرستان مرودشت هم در این آیین اظهار داشت: باید ارتباط ما با نهادهای فرهنگی جامعه و به ویژه سازمان های مردم نهاد بیشتر شود تا بتوانیم از ظرفیت ها و قابلیت های آنها برای حل و کاهش مشکلات مردم نهایت بهره را ببریم.
رهام پیکری افزود: امیدواریم فرهنگ و سنت حسنه کمک به نیازمندان که برپایی جشن گلریزان از جمله آنها به شمار می آید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و افراد نیازمند از جمله زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده های آنها از برکات آن برخوردار شوند.
امام جمعه مرودشت هم در این مراسم با اشاره به پانزدهم ماه مبارک رمضان که مصادف با سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) است، گفت: سنت ابرار یکی از سنت های الهی مورد تمجید خداوند در قرآن کریم است.
حجت الاسلام مهدی آقایی افزود: یکی از طرق رسیدن انسانها به مقام ابرار از طریق بخشش دارایی و اموال میسر است
و کمک خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در این ماه مبارک رمضان، حرکتی خداپسندانه است که موجب خشنودی خانواده های متعددی خواهد شد.
وی بیان کرد: انسان کریم و با کرامت دارای مقامی بس والا و گرانقدر نزد خداوند متعال است و کمک های مالی شما خیران در سالروز میلاد کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به زندانیانی که به لحاظ کیفری مجرم نیستند، موجب رضایت پروردگار و خرسندی خانواده های آنان است.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.