معصومه فروتن گفت:‌ با توجه به ارتقای سطح فرهنگ مردم و دیدگاه های مثبت نسبت به سرپرستی فرزندان بهزیستی حتی در روستاهای استان از آن استقبال می شود.
وی ادامه داد: ‌به همین دلیل شمار زوج هایی که حداقل پس از 5 سال زندگی مشترک به دلیل بچه دار نشدن‌ در بهزیستی پرونده تشکیل داده اند رو به افزایش است.
فروتن گفت:‌ امسال بر حسب کمیته ای که بر اساس نوبت قبلا تشکیل دادیم، ‌کودکان بی سرپرست به متقاضیان فرزند خواندگی در استان سپرده می شوند تا در محیط خانواده رشد یابند و فرصت حضور در این نهاد موثر را از دست ندهند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس افزود: ‌در بیشتر موارد زوج ها فرزند خواندگی کودکی که سرپرستی آن را می پذیرند را از خانواده های خود پنهان نمی کنند و بر عکس قبل هیچ ابایی نسبت به این موضوع ندارند.
فروتن یادآور شد: سعی داریم این فرهنگ با توجه به آموزش هایی که قبل از سپردن کودک به والدین داده می شود نهادینه گردد تا چالش برانگیز بودن مساله، بهداشت روان فرزند و والدین را به خطر نیاندازد.
این مسئول بهزیستی فارس گفت:‌ بر اساس نظر کارشناسان،‌ به والدین این کودکان پیشنهاد می کنیم که از سن 3 تا 4 سالگی فرزند خوانده را از طریق داستان برای پذیرش این مساله آماده کنند.
فروتن در ادامه افزود:‌ همچنان حدود 60 درصد خانواده های متقاضی فرزند خوانده در فارس دختر می خواهند و برای عده ای نیز جنسیت کودک فرقی نمی کند.
وی یادآور شد: بیش از 50 درصد کودکان مراکز شبه خانواده بهزیستی فارس بد سرپرست اند و با این وجود برخی به آن ها اجازه می دهند به عنوان امین موقت در خانواده ها سال هایی را بگذرانند؛ این بچه ها طبق قانون قابل واگذاری نیستند و تنها در صورتی که عدم صلاحیت والدین آن ها ثابت شود می توان آن ها را برای همیشه به خانواده ها سپرد.
فروتن گفت:‌ در بحث درمانی کودکان بد سرپرست بهزیستی دچار مشکل هستیم، همچنین با توجه به مبالغی که زمان ترخیص فرزندان بهزیستی به آن ها داده می شود از خیرین خواستار همکاری هستیم.
این مسئول بهزیستی فارس افزود: ‌27 مرکز شبه خانواده در فارس نگهداری 420 کودک بدو تولد تا 18 ساله را بر عهده دارند که درصد بالایی از آن ها بدسرپرست هستند و برخی با شرکت در طرح امین موقت به خانواده های متقاضی سپرده می شوند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 925905
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.