به گزارش ایرنا سعید فانی یکشنبه در دیدار معلولان فارس با رئیس انجمن هتل داران استان در شیراز افزود:در کشور ما نیز به دلیل بالا بودن تعداد معلولان، جانبازان و افرادکم توان لازم است موضوع گردشگری این افراد و همچنین مناسب سازی هتل ها ، اماکن تاریخی ، فرهنگی و گردشگری و استراحتگاه های بین راهی مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت:هم اکنون بخش قابل توجهی از افراد معلول به دلایل مختلف از جمله نامناسب بودن معابر ، اماکن عمومی ، بوستان ها و مراکز تفریحی قادر به حضور در جامعه نیستند و دچار انزوا و گوشه گیری می شوند.
رئیس انجمن هتل داران استان فارس در این دیدار گفت:طی یک برنامه زمان بندی شده تمام هتل ها و اماکن اقامتی استان فارس به منظور سهولت دسترسی معلولان و افراد کم توان مناسب سازی می شود.
سید حسن سیادتان بیان کرد:روند به روز رسانی هتل ها و اماکن اقامتی از مدت ها قبل آغاز شده و در این فرآیند کار مناسب سازی آن ها نیز انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون وضعیت تعدادی از هتل ها در استان فارس برای استفاده معلولان و افراد کم توان مناسب است اما سعی داریم استانداردسازی را در تمام اماکن اقامتی به انجام برسانیم.
رئیس انجمن هتل داران استان فارس بیان کرد:طی یک اقدام هماهنگ با انجمن گردشگری معلولان نمایندگانی را به منظور نظارت بر مناسب سازی هتل های استان به شهرستان های فارس اعزام خواهیم کرد.
عضو هیات مدیره انجمن هتل داران کشور ادامه داد: با توجه به لزوم سفر و گردشگری برای معلولان این انجمن آمادگی دارد در مورد برگزاری تورهای گروهی معلولان تخفیف های ویژه درنظر گیرد.
سیادتان اضافه کرد:استان فارس در بین استان های کشور از جاذبه های تاریخی ، طبیعی ، فرهنگی و گردشگری متنوعی برخوردار است و جا دارد موضوع گردشگری معلولان ابتدا در همین استان انجام شود.
7379 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.