به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی که چهارشنبه به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب در آیین تشییع پیکر آیت الله اسدالله ایمانی در شیراز حضور یافته بود در سخنان خود افزود: امید است پس از انتصاب یک عالم شایسته دیگر به سمت امام جمعه جدید شیراز اقشار مختلف مردم همچنان که از آیت الله ایمانی قدرشناسی و حمایت کردند با امام جمعه جدید نیز همراهی و مساعدت داشته باشند.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله ایمانی گفت: این عالم بزرگوار قبل از انقلاب اسلامی به تحصیل و تدریس علوم دینی در قم پرداخت و پس از انقلاب اسلامی چهل سال در عرصه های مختلف فعالیت کرد.
حجت الاسلام مروی افزود : برای کسی که علاقه مند به تحصیل و تدریس است دل کندن از غم بسیار سخت است اما آیت الله ایمانی به خاطر احساس مسئولیت و رسالتی که احساس می‌کرد از دل کند و 23 سال در کازرون به مردم خدمت کرد.
وی ادامه داد: این عالم بزرگوار همچنین هفت سال در بوشهر و حدود 10 سال در شیراز به عنوان امام جمعه خدمت کرد.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: آیت الله ایمانی در عرصه های مختلف شخصیتی فعال، تاثیرگذار، ولایتمدار و انقلابی بود.
وی افزود: این عالم بزرگوار همواره در خدمتگزاری به مردم آماده بود و به مشکلات آنان توجه می‌کرد.
وی ادامه داد: مرحوم آیت الله ایمانی به طور کامل بر مسائل و مشکلات مردم استان اشراف داشت درجلسات ملی این مسائل و مشکلات را بیان می‌کرد و دلسوز مردم بود و خود را از مردم می دانست.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: پس از آنکه بیماری سخت به سراغ او آمد با یک دنیا صفا و صمیمیت نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشت و اعلام کرد به دلیل بیماری دیگر نمی تواند در سنگر خدمتگزاری به مردم حضور داشته باشد.
مروی افزود: این اقدام نشان دهنده عمق ایمان این مرد بزرگ بود زیرا به این مسئولیت به عنوان مقام دنیوی نگاه نمی کرد.
وی ادامه داد: پذیرش این استعفا برای رهبر معظم انقلاب سخت بود چراکه معظم له علاقه زیادی به آیت الله ایمانی داشتند و از وضعیت ایشان بسیار متاسف و متاثر شدند.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب صبر کردند تا بهبودی آیت الله ایمانی حاصل شود و ایشان به مسئولیت خود بازگردند اما این عالم بزرگوار دعوت حق را لبیک گفت و از میان ما رفت.
آیت الله اسدالله ایمانی دوشنبه شب 17 اردیبهشت 97 به دلیل بیماری کلیوی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.
وی که از اواخر بهمن 78 امام جمعه شیراز شد، هشتم اردیبهشت 97 استعفای خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد.
پیکر آیت الله ایمانی برای خاکسپاری به شهر مقدس قم انتقال یافت.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.