فارس یکی از قطبهای غنی در زمینه جاذبههای طبیعت گردی محسوب میشود و این استان به دلیل دارابودن شرایط آب و هوایی متناسب در فصول مختلف سال به نام بهشت طبیعتگردهای حرفهای معروف است اما با این حال هنوز گردشگری طبیعی در فارس مغفول مانده و به اعتقاد کارشناسان این نوع گردشگری در استان به حال خود رها شده است که باید مسئولین و فعالین این حوزه تخصصی تدابیر جدی برای رونق آن بیندیشند.
در این رابطه سید موید محسن نژاد، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با تاکید بر اینکه باید مسیرهای گردشگری طبیعی در فارس مشخص شود به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه آژانسهای مسافرتی از اجرای این نوع تورهای گردشگری استقبال میکنند اما باید مسیرهای گردشگری در این حوزه مشخصتر شود و مسافران را ترغیب کرد که از تور استفاده کنند چرا که با این اقدام نه تنها هزینه کمتری میپردازند بلکه محیط زیست نیز تخریب نمیشود.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری داخلی در اولویت است، افزود: یکی از راهها برای توسعه این نوع گردشگری اجرای تورهای استانگردی و طبیعتگردی است.
محسن نژاد تاکید کرد: بیشک با اجرای این تورها شاهد رونق اقتصادی جوامع محلی نیز خواهیم بود که در این خصوص کمیتهای هم تشکیل شده است تا در سال جاری شاهد توسعه و رونق این نوع گردشگری در استان باشیم.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خواستار تعریف تورهای یک روزه و دو روزه متناسب با تعطیلات در استان شد و گفت: اجرای تورها به واسطه یک رویداد فرهنگی و گردشگری در استان یک ضرورت به شمار میرود چرا که میتوان گردشگران را به سفرهای درون استانی ترغیب کرد.
وی با اشاره به اینکه فارس در بسیاری از شاخههای گردشگری سرآمد کشور است و میتواند به قطب گردشگری تبدیل شود، افزود: طبق اولویتبندیهای صورت گرفته و بر اساس داشتههای گردشگری و زیر ساختهای موجود در حال حاضر توسعه گردشگری داخلی در دستور کار است. محسننژاد افزود: فارس در حوزههای تخصصی چون گردشگری روستایی، عشایری و طبیعی نیز دارای قابلیت های ویژه ای است که باید تقویت شود و در حال حاضرزیرساختهای لازم در این حوزهها نیز در حال تامین است به طوری که میتوان به وجود اقامتگاه های بوم گردی و عشایری در سراسر استان اشاره کرد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای توسعه و رونق گردشگری بهره برد، افزود: ضروری است مسافران را ترغیب کرد که به صورت گروهی و با برنامهریزی به مسافرت بروند تا شاهد توسعه گردشگری استان باشیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 917183
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.