فرمانداری قیر و کارزین دوشنبه از قول اشکان کاظمی افزود: طی جلساتی که درزمینه نرخ حق آبه گرفته شده با توجه به قیمت محصولات کشاورزی، خشکسالی و عدم استفاده برخی کشاورزان از آب سد، بدهی سنوات گذشته بخشیده شده و کشاورزان موظف به پرداخت حق آبه خود از دو سال پیش تا کنون هستند.
وی ادامه داد:در زمینه سال های گذشته با نظر کشاورزان حق آبه تعیین خواهد شد.
فرماندار قیروکارزین گفت: ما وارث یک سری از مشکلات در گذشته هستیم که نمی توان آن را یک شبه حل کرد و به لحاظ کشاورزی بودن شهرستان، فرمانداری قیروکارزین بیشترین وقت خود را صرف بررسی و حل مشکلات بخش کشاورزی کرده است.
کاظمی بیان کرد: با توجه اعمال قانون در بحث انتقال آب در سراسر استان فارس، انتقال آب در شهرستان قیروکارزین برای باغ هایی که درخت های آن ها 8تا 15 ساله است طی الگو برداری و نقشه برداری سازمان های مربوط بررسی خواهد شد و انتقال آب به آنها مجاز است.
فرماندار قیرو کارزین ادامه داد: کشاورزانی که طبق سند زمین ها و باغ های آنان در بستر رودخانه قرار دارد تا ابتدای تیرماه فرصت دارند مدارک خود را به سازمان آب ارائه دهند تا به اعتراض آنها رسیدگی شود.
این مقام مسئول گفت: طی بررسی انجام شده در طرح توسعه سد سلمان فارسی، اولویت تامین آب آشامیدنی سپس کشاورزی و در گام های بعدی محیط زیست و صنعت است.
قیرو کارزین به مرکزیت قیر از شهرستان های گرمسیری فارس در جنوب شیراز واقع شده است.
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.