هادی پژوهش در همایش روز ملی روان شناس و مشاور، افزود: به طور جدی باید جلوی فعالیت افرادی که تخصصی در زمینه مشاوره نداشته و اصرار بر این کار دارند، گرفته شود.
وی یادآور شد: روان شناس نماها و غیر متخصصان که سر از هر جای شهر درآورده اند می توانند یک خانواده را از هم بپاشانند، بنابراین نباید اجازه دهیم هرکسی یک تابلو بزند و بگوید من مشاور هستم. تشدید نظارت ها در این خصوص نیز ضروری است و روانشناسان واقعی با کنار گذاشتن اختلافات و انجام فعالیت های منسجم باید مراقبت کنند که هرکسی وارد این حریم نشود.
پژوهش گفت: یک عده افراد غیرمتخصص به خصوص در حیطه های ازدواج، جوانان و زناشویی در استان مشاوره می دهند که اینها به جای ارائه راهکارهای مفید، کار را خراب کرده اند.
وی افزود: مسایل اجتماعی که تبدیل به مباحث امنیتی می شود، حاصل دردهایی است که درمان نکرده ایم. در حال حاضر میزان بیماری های روانی و افسردگی در جامعه بسیار بالاست، نمی توانیم خودسانسوری کنیم و بگوییم مشکلی وجود ندارد و باید به دنبال حفظ و ارتقای سطح سلامت روان جامعه باشیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گاهی یک اشتباه کوچک در روانشناسی، یک مشکل بزرگ به وجود می آورد و باید مراقبت و دقت شود که مشاوره و امور مربوط به آن دست هرکسی نباشد.
رضایی افزود: افراد غیرمتخصص در این زمینه نباید در استان و شیراز اجازه فعالیت پیدا کنند و برخورد با آنها ضرورت دارد.
وی در ادامه با اشاره به آسیب های موجود در جامعه یادآور شد: من طلاق را ضمن اینکه ناپسند می دانم در مواقعی آن را راهکاری برای آزادی می دانم و اگر کسی به دلیل انتخاب نادرست با معضلات غیرقابل تحملی در زندگی مشترک مواجه شده، نیاز به کمک و در صورت لزوم طلاق دارد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: بیماری های روانشناختی مانند اعتیاد، افسردگی، وسواس، خشونت و طلاق روبه افزایش است و در هر 24 ساعت 30 جدایی رخ می دهد.
ناصری افزود: آمار ایدز در کشور و استان روبه افزایش است و با توجه به مشکلات موجود باید نگاه ویژه ای شود و حتی ساماندهی منازل مبله ای که در گوشه و کنار شهر دیده می شود، انجام گیرد.
وی یادآور شد: سال گذشته 369 تصادف منجر به فوت در شیراز داشته ایم که 30 نفر از آنها دانش آموز بوده اند. آمار تصادفات برون شهری و کمربندی و حوادث ترافیکی که به معلولیت منجر می شود نیز بالاست.
ناصری گفت: طلاق، خشم، خشونت، رفتارهای پرخطر و حاشیه نشینی از مهم ترین چالش های پیش روی ما است که با آموزش، تغییر نگرش و فرهنگسازی قابل مدیریت است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز، اخلاق محوری و رعایت قانون را حائز اهمیت دانست و گفت: جای متخصصین روان شناسی و مشاوره در عرصه های پژوهش، درمان و به ویژه حوزه های مدیریتی کشور خالی است و امیدواریم به سمتی برویم که شاهد بهره مندی از آنها در سیاستگذاری و تصمیم گیری ها باشیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز یادآور شد: مردم از طریق دریافت خدمات مشاوره صحیح به آسانی می توانند از هر آزمون و خطا پیشگیری کنند و راه های صحیح را برای زندگی باکیفیت تر انتخاب نمایند.
معصومه دستغیب افزود: با توجه به اهمیت مسئله، در دسترس بودن و ارائه خدمات روان شناختی ارزان به مردم باید در دستور کار قرار گیرد. بر همین اساس، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با برگزاری کارگاه های متعدد و تخصصی برای مشاوران و ارائه طرح تقویت مراکز مشاوره شهر شیراز به منظور استحکام بنیاد خانواده، سعی بر بهبود وضعیت موجود دارد.
در این مراسم از 40 روان شناس و مشاور برگزیده فارس تجلیل شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 911271
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.