محمد بذرافشان جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ریالی از مبالغ واریز شده در صندوق صدقات بابت حق الزحمه کارکنان این نهاد پرداخت نمی شود.
وی به شایعات مطرح شده پیرامون پرداخت هزینه به پیمانکاران برای جمع آوری مبالغ موجود صندوق های صدقات اشاره کرد و افزود: افراد متدین و باایمانی انتخاب شدند که صندوق های صدقات را خالی و میزان صدقات را ثبت و ضبط می کنند.
وی ادامه داد: استان فارس در سال گذشته مبدع طرح سامانه الکترونیکی وصول صدقات مردم بود که اطلاعات کامل جمع آوری صدقات در این سامانه ثبت می شود.
بذرافشان گفت: صندوق هایی نیز در فراخور زمان برای کمک به مردم سوریه و یمن می گذاریم که این صندوق ها، صندوق شیشه ای است و روی آن کمک به این مردم نوشته شده و هر کس نیتی به کمک در این زمینه داشت کمک می کند و شرعی و قانونی موظفیم این کمک ها را به مردم یمن و سوریه ارسال کنیم.

**افزایش 16.5 درصدی صدقات در سال 96
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در ادامه با بیان اینکه میزان اعتماد مردم نسبت به کمیته امداد در دو سال اخیر افزایش داشته است گفت: شاهد هستیم صدقات جمع آوری شده در سال 1396 نسبت به سال قبل از آن 16.5 درصد افزایش داشته است.
بذرافشان در مورد جایگزینی صندوق های الکترونیک صدقات به جای صندوق های سنتی نیز اظهارکرد: این کار یکی از برنامه های در دستور کار کمیته امداد در سال جاری است که دنبال می شود.

** شرایط ازدواج مجدد را برای زنان بیوه فراهم می کنیم
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص زنانی که همسر خود را از دست دادند چه برنامه ای دارید؟ گفت: یکی از برنامه ها این است که شرایط ازدواج مجدد را برای زنان تحت پوشش که همسر آن ها فوت کرده یا طلاق گرفته اند فراهم کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: اگر کسی پیدا شود و با این افراد ازدواج کند اگر شوهر شغل نداشته باشد وام اشتغال می گیرد همچنین جهیزیه می دهیم چرا که برای ما خیلی بهتر است که این خانم به لحاظ مسایل عاطفی و روحی آرامش پیدا می کند و هم سربار جامعه نیست و نمی خواهد نگاه های سنگین مردم را تحمل کند.

** چهار هزار خانوار از مددجویان کمیته امداد فارس خودکفا شدند
بذرافشان همچنین درباره تعداد مددجویانی که با حمایت کمیته امداد به خودکفایی رسیده اند افزود: سال گذشته بیش از 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم، حدود 12 هزار خانوار را در پالایش پرونده ها مورد هدف قرار دادیم که حدود چهار هزار خانوار آن کسانی بودند که خودکفا و از چرخه حمایت خارج شدند.
وی ادامه داد: وقتی می گوییم فردی خودکفا شده است یعنی مستمری او قطع می شود اما خدماتی مثل جهیزیه، مسکن، تحصیل دانش آموزان و درمان آن ها به جای خود باقی است چون این خانوارها را نمی توانیم رها کنیم تا زمانی که صد درصد مطمئن شویم توانمند شده باشند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: زمان دار بودن مددجو نیز مدنظر ما است، نمی خواهیم مددجو را 20 سال مددجو نگه داریم و این ظلم به آن مددجو است، البته برخی مددجویان استثنا هستند و توان کار ندارند.

**مرکز شهر و روستا قدیم شیراز گزینه ای برای بازارچه دائمی تولیدات مددجویان
بذرافشان همچنین درباره برنامه های کمیته امداد برای فروش محصولات تولید شده توسط مددجویان در جهت حمایت از اشتغال خانگی افزود: در منطقه کوشک میدان شیراز یک مرکز مربوط به یکی از خیران در اختیار گرفتیم که زنان سرپرست خانوار در این مرکز حضور یافته و خیاطی می کنند.
وی ادامه داد: کنار این اتفاق در بحث مشاغل خانگی یکسری کارها را مدنظر قرار دادیم و فضای کسب و کار را برای آن ها احیا می کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: به دنبال آن هستیم در شیراز بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی ایجاد کنیم که در این زمینه با استاندار نیز صحبت شده است.
بذرافشان ادامه داد: مرکز شهر و روستا قدیم شیراز یکی از گزینه ها برای این کار است تا محصولات مددجویان کمیته امداد در این مرکز ارایه شود.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.