آن ها وقتی به سن اعضای فعال جامعه می رسند دیگر نه انگیزه ای برای کار کردن دارند و نه توانی! تنها چیزی که آنها را سرپا نگه می دارد مواد است.

مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس در این خصوص به «خبرجنوب» می گوید: از شروع سن اعتیاد آمار دقیقی نداریم اما طبق آخرین مطالعات کشوری، این سن به 14 سالگی در فارس کاهش یافته است.

محکم می افزاید: مخدری به نام گل و ماری جوانا بیشترین طرفدار را در بین نوجوانان معتاد استان دارد و متاسفانه با وجود برخی تصورات غلط، این ماده وابستگی شدید می آورد.

این مسئول بهزیستی فارس یادآور می شود: گل حاصل دستکاری ژنتیکی ماری جوانا است به طوری که با غلظت و تاثیر بیشتر میزان وابستگی آن نیز چند برابر می باشد.

محکم می گوید: در بین برخی نوجوانان به حد نگران کننده ای درگیر مخدر گل هستیم و یکی از دلایل اصلی گرایش به آن تعارف دوستان است و در وهله دوم آن ها تصور می کنند که گل اعتیاد آور نیست و آسیب مغزی کمتری نسبت به سایر موارد دارد.

این مسئول بهزیستی فارس می افزاید: این در حالی است که مصرف گل عوارض جبران ناپذیری دارد و فردی که به آن معتاد می شود زمان برای او کند می گذرد، دچار خنده های بی دلیل و اشتهای زیاد می شود، به علاوه بر این توهم و هذیان از مشکلات شایعی است که با آن دست و پنجه نرم می کند.

محکم می گوید: این وضعیت به نحوی است که 50 درصد مصرف کنندگان گل هذیان و توهم را تجربه می کنند و در دراز مدت علاوه بر عوارض شناختی دچار کاهش حافظه بلند مدت و کوتاه مدت هم می شوند.

مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس می افزاید: این نوجوانان دچار سندرم بی انگیزگی می شوند و انگیزه ای برای ادامه تحصیل و کسب یک شغل در آینده ندارند، برخی از آنها دچار افسردگی و اضطراب شدید می شوند و سال ها با عوارض این اعتیاد زندگی می کنند.

محکم می گوید: این نوجوانان به دلیل این که عضو شبکه دوستان معتاد می شوند، پس از مدتی مصرف هروئین، تریاک و سایر مواد نیز به آن ها پیشنهاد شده و زندگیشان را بیش از تصور تحت تاثیر قرار می دهد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 907930
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.