مهندس عطا الله زمانی دوشنبه در آستانه 21 فروردین سالروزتاسیس بنیاد مسکن و صدور فرمان تاریخی امام راحل برای تاسیس حساب 100 در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استان فارس دو هزار و 376 روستای بالای 20 خانوار جمعیت دارد که برای همه این روستاها طرح هادی تهیه شده است.
وی با بیان اینکه فارس با 30 درصد جمعیت روستایی حدود 4 درصد بیشتر از متوسط کشور جمعیت روستایی دارد ادامه داد: احداث واحد های مسکونی خارج از طرح های تخلف است و دستگاه های نظارتی مسولیت برخورد با این تخلفات را دارند.
زمانی بیان کرد: اطراف کلان شهرهایی مانند شیراز شمار زیادی از روستاها خارج از محدوده طرح های هادی به ساخت و ساز مبادرت کرده اند که این روند منجر به بروز پدیده حاشیه نشینی می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: این بنیاد وظیفه ساماندهی ساخت و سازها در محدوده طرح های هادی را دارد اما جلوگیری از ساخت و ساز خارج از طرح های هادی و نظارت بر آن وظیفه بنیاد مسکن نیست، دستگاههای نظارتی و دهیاری ها و دیگر نهادهای نظارتی دراین زمینه مسئولیت دارند.
زمانی بیان کرد: بسیاری از واحد های مسکونی ساخته شده خارج از محدوده طرح های هادی حتی ممکن است مجوز های لازم را از دهیاری ها گرفته باشند، دهیاری ها مسئول صدور پروانه ساخت در این مناطق هستند که باید نظارت بیشتری اعمال شود تا خارج از محدوده طرح هادی مجوزی صادر نشود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مقاوم سازی مناطق روستایی اشاره کرد و گفت : 180 میلیون ریال تسهیلات به واحد هایی که مقاوم سازی می کنند و 200 میلیون ریال به واحد های فرسوده ای که تخریب و نوسازی می شوند، داده می شود.
به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس طرح های مقاوم سازی مسکن روستایی هم اکنون با 700 میلیارد ریال اعتبار در این استان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه 225 هزار و 300 واحد مسکونی در استان فارس در سال های اخیر مقاوم سازی شده است گفت:سال گذشته مقاوم سازی 10 هزار و 745 واحد مسکونی در استان فارس آغاز شد که امسال نیز مقاوم سازی 14 هزار و 800 واحد مسکونی روستایی در برنامه کاری است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.