فرامرز اکبری روز سه شنبه در حاشیه سفر معاون پارلمانی رییس جمهوری به قصرشیرین و بازدید از روند بازسازی واحدهای مسکونی روستای زلزله زده شیرین آب از توابع بخش مرکزی این شهرستان افزود: روند بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی با تلاش مجموعه ستاد بازسازی، بنیاد مسکن استان تهران، مهندسان ناظر و همکاری دهیاران و مردم، از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود که 90 درصد ساکنان روستایی واحدهای آسیب دیده تا پایان تیر ماه امسال در منازلشان ساکن شوند.
وی گفت: امید است با شتاب بخشیدن به ساخت و ساز واحدهای مسکونی شهری آسیب دیده نیز شهروندان قصرشیرینی تا پایان شهریور ماه امسال در منازلشان زندگی عادی را از سرگیرند.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که در جریان زلزله 21 آبان پارسال خسارت قابل توجهی به واحدهای مسکونی و زیرساخت های شهرستان قصرشیرین وارد شد.
وی از ارزیابی پنج هزار و 682 واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر این شهرستان از سوی بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی این منطقه مرزی خبر داد.
وی افزود: از مجموع واحدهای ارزیابی شده، یک هزار و 187 واحد مسکونی شهری و روستایی تخریبی نوع یک و 2 و سه هزار و 991 واحد مسکونی این مناطق نیز از نوع تعمیری نوع یک، 2 و سه هستند.
وی، مهم ترین خواسته مردم شهرستان را بازگشایی مرز رسمی خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات بیان کرد و افزود: با تحقق این مهم قصرشیرین رونق می گیرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.