محمد رضا معینی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در تعطیلات نوروز بیش از 220 هزار نفر از جاذبه های تاریخی شهرستان کازرون از جمله غار شاپور، مجموعه تاریخی بیشاپور، تفرجگاهها و سکونت گاههای پیش از تاریخ تنگ تیکاب و موزه بیشاپور و 142 هزار نفر از چشمه سارهای متعلق به دوران ساسانیان دیدن کردند.
وی بیان داشت: همچنین در مدت یاد شده بیش از 110 هزار نفر از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه موجود در شهرستان کازرون دیدن و زیارت کردند.
معینی با اشاره به اینکه بیش از 250 یادمان تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، گفت: وجود این آثار تاریخی ارزشمند، طبیعت زیبا و همچنین قرار گرفتن کازرون بر سر راه استان های جنوبی کشور موجب شده که همه ساله در ایام مختلف سال و به ویژه در تعطیلات نوروز، شمار زیادی از مسافران و گردشگران به این شهرستان سفر کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون بیان کرد: از جمله جاذبه های این شهرستان مجموعه تاریخی بیشاپور، نقوش برجسته تنگ چوگان غار شاپور، چشمه پرآب سر آب اردشیر و از اماکن مذهبی شاخص کازرون امامزاده سید حسین از نوادگان امام سجاد (ع) است.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.