اسماعیل تبادار در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی سال 97 گفت: مدیران دستگاه های اجرایی خود را مسئول و متولی حمایت از سرمایه گذار بدانند و با صدور یک مجوز‌ کار را تمام شده تلقی نکنند.
وی بیان داشت: نباید فقط خوشحال باشیم که در یک جلسه استانداری، چند طرح سرمایه گذاری مجوز اجرا گرفت بلکه مدیر هر دستگاه اجرایی آن طرح مربوط به ارگان زیر مجموعه اش است باید تا زمان اتمام طرح در کنار سرمایه گذار باشد و نباید آن ها را به امان خدا رها کرد.
تبادار گفت: هر مدیر دستگاه اجرایی مکلف است حتی تخصیص زمین و مجوز آب و برق که یک واحد تولیدی و یا خدماتی نیاز دارد را پیگیری کند. هم اکنون مجوزهای زیادی در فارس وجود دارد که دو سال پیش صادر شده اما به دلیل پاره ای اشکالات در تخصیص زمین و یا دریافت انشعاب آب و برق و مسایل این چنینی معطل مانده اند.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تدوین سند کاری برای سال 97 از سوی هر یک از دستگاه های اجرایی و ارایه آن به شورای برنامه ریزی شد و گفت: در شورای برنامه ریزی هر مدیری باید یک سندکاری براساس آنچه تا کنون اتفاق افتاده نیاز فعلی و نیاز کوتاه مدت و بلند مدت آتی تدوین و به شورای برنامه ریزی ارایه دهد.
تبادار اظهار داشت: این اتفاق می تواند ضعف ها و نقاط قوت شرایط فعلی را تبیین و تعریف نماید.
استاندار فارس همچنین با تاکید بر لزوم ترویج مصرف کالاهای داخلی گفت: البته نمی توان با اجبار مردم را به مصرف کالای داخلی ترغیب کرد چرا که مردم تا به امری اعتقاد نداشته باشند آن را قبول نمی کنند.
تبادار توجه به تولید استاندارد و افزایش کیفیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید واحدهایی که کالاهای باکیفیت در سطح استان فارس تولید می کنند در جلسات توسط مسئولان معرفی شوند و سایر کارخانجاتی که توجهی به کیفیت ندارند مورد نقد قرار گیرند تا چاره ای به جز رعایت استاندارد تولید نداشته باشند.
****سیاهی لشکر به جلسات استانداری نفرستید
استاندار فارس در ادامه با این توصیه که تعدد جلسات را کم کنید و به افزایش راندمان هر جلسه توجه داشته باشید، ادامه داد: در کارگروه هایی که به اقتضای زمان در استانداری تشکیل می شود و مدیران باید خودشان شخصا در جلسه حضور داشته باشند و در موردی که بنا به دلایل موجه قادر به حضور نیستند نماینده تام الاختیار خود را به جای خود به جلسات بفرستند.
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی سیاهی لشکر به جلسات نفرستند و به اقتضای هر جلسه معاون ذی ربط خود را با همه اختیارات به این جلسات اعزام نمایند.
تبادار بحران آب در فارس را اتفاقی خواند که مهار آن به مدیریت صحیح، صرفه جویی در مصرف و تغییر نگاه به این ماده حیاتی نیاز دارد و بایستی یک نگاه متمرکز در قالب یک سند مشترک راهبردی به این مقوله داشت.
وی خواستار برگزاری هر چه سریع تر شورای کشاورزی شد و گفت: باید با تدابیر لازم و به خصوص با مدیریت منابع آب، نظام اقتصادی پایدار کشاورزی حفظ شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 895661
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.