دکتر علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این بازرسی ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و سامانه های آبرسانی، اماکن بین راهی و دیگر مراکز مرتبط با سلامت مردم، انجام گرفته است.
وی همچنین با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای تامین سلامت و امنیت دارویی مردم و مسافران نوروزی، انجام بیش از 611 بازدید نظارتی در استان از داروخانه ها و همچنین بازدیدهای انجام شده از صنایع غذایی را یادآور شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ادامه با معرفی خدمات مرکز پایش مراقبت های درمانی فارس، به عنوان مرکزی فعال در تمام ایام سال و ساعات شبانه روز برای پاسخگویی به مردم در زمینه فرآیندها و خدمات درمانی اضافه کرد: براساس آمارهای موجود، ایام نوروز در این مرکز، بیش از 11 هزار تماس تلفنی برقرار شده که بخشی ازآن شامل پرسش های مردمی بوده و بخشی نیز برای پیگیری خدمات رسانی به مردم انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به 61 هزار ماموریت امدادی اورژانس فارس و فعالیت شبانه روزی خدمات بهداشت و درمان در مجموعه دانشگاه اشاره کرد و گفت: تمام مجموعه دانشگاه برای خدمت رسانی در ایام تعطیلات نوروزی بسیج شدند که در این ایام مراکز درمانی فارس، پذیرای بیش از 671 هزار مراجعه کننده بودند که بیش از 16 هزار بیمار در مراکز درمانی بستری شده و بیش از 651هزار نفر نیز به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کرده و مداوا شده اند.
وی انجام سه هزار و 93 عمل جراحی در مراکز درمانی استان را نمونه گویای آمادگی پزشکان و تیم های درمانی برای خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی عنوان کرد و ادامه داد: در این ایام، متوسط روزانه تعداد پزشکان حاضر در بیمارستان های زیرمجموعه این دانشگاه 500 پزشک و متوسط روزانه تعداد متخصصان مقیم نیز 643 پزشک متخصص بوده است.
بهادر ادامه داد: بر اساس آمارهای اورژانس فارس از 28 اسفند 96 تا 14 فروردین 97 در مجموع دو هزار و 117ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی انجام شده و به سه هزار و 401هموطن مصدوم ارایه خدمت شده است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.