هدایت الله رحیمی، عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام که شامل یک هزار تن گوشت مرغ، 300 تن گوشت قرمز، 100 تن تخم مرغ، سه هزار تن برنج و 400 تن میوه یارانه ای (سیب و پرتقال) است در فروشگاه های زنجیره ای و بازار به فروش رسیده است.
وی بیان داشت: عرضه میوه شب عید از روز بیست و سوم اسفند و دیگر اقلام نام برده از پانزدهم همین ماه در سراسر استان فارس آغاز شد که تا سیزدهم فروردین 97 ادامه خواهد داشت.
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس، بیان کرد: قیمت هر کیلو گوشت مرغ در شهر شیراز 61 هزار ریال و در سایر شهرستان های این استان 62 هزار ریال تعیین شده است.
رحیمی ادامه داد: گوشت قرمز نیز بستگی به نوع آن به ازای هر کیلو 220 هزار تا 230 هزار ریال در فروشگاه های زنجیره ای و غرفه های ستاد تنظیم بازار استان توزیع شده است.
او بیان کرد: قیمت تخم مرغ نیز به ازای هر کیلو 63 هزار ریال برای مصرف کننده در فروشگاه های زنجیره ای سراسر این استان مصوب شده است.
وی گفت: برنج نیز در سه نوع شامل، هندی درجه یک به بهای هر کیلو 56 هزار ریال، هندی درجه دو به ازای هر کیلو 35 هزار ریال و برنج تایلندی به قیمت هر کیلو 25 هزار ریال عرضه شده است.
رحیمی اضافه کرد: گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و برنج با نرخ های یاد شده افزون بر توزیع در فروشگاه های زنجیره ای سراسر استان فارس در اختیار برخی از رستوران ها و اصناف نیز قرار گرفته است.
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس اظهار داشت: میوه شب عید (سیب و پرتقال) در 100 واحد صنفی و 34 بازارچه متعلق به شهرداری در شیراز در حال توزیع است.
به گفته رحیمی، قیمت هر کیلو پرتقال والنسیا 27 هزار ریال و سیب کیلویی 23 هزار ریال تعیین شده است.
وی در مورد پیش بینی میزان مصرف اقلام ضروری شب عید در استان فارس بیان کرد: پیش بینی در این زمینه بستگی به تفاوت قیمت اقلام توزیعی به نسبت قیمت های واقعی در بازار دارد و اگر این اختلاف زیاد باشد ذخیره ستاد تنظیم بازار بیشتر مصرف خواهد شد.
رحیمی افزود: سال 95 در مجموع 9 هزار و 500 تن میوه در شب عید نوروز در این استان توزیع شد لیکن امسال پیش بینی می شود با توجه به اینکه میوه به اندازه کافی در بازار وجود دارد، کمتر از سال گذشته نیاز به توزیع از طریق ستاد تنظیم بازار باشد، اما آمادگی لازم برای پاسخگویی به نیاز بازار فارس وجود دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.