به گزارش ایرنا وزیر نیرو، روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: در سفر به استان فارس، 6 طرح در حوزه آب و برق که برای اجرای آنها 650 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده به بهره برداری می رسد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
رضا اردکانیان افزود: از سال 92 تاکنون 420 مگاوات نیروگاه با استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر به بهره‌برداری رسیده است.
وزیر نیرو بیان داشت: برای تشویق بخش خصوصی به مشارکت در این زمینه باید تضمین خرید برق وجود داشته باشد و این تضمین به تامین منابع مالی مورد نیاز بستگی دارد.
اردکانیان اظهار کرد: تامین برق برای بخش ها و حوزه های مختلف به عنوان زیربنای اصلی توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است و کشور ما هم اینک از نظر تولید انرژی برق در منطقه به عنوان قدرت نخست مطرح است و در جهان در رتبه چهاردهم قرار دارد.
وزیر نیرو ادامه داد: می کوشیم رشد مصرف برق با رشد تولید در کشور متناسب شود و به همین سبب در صورتی که امکان جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در این حوزه وجود داشته باشد از آن بهره می گیریم.
اردکانیان اضافه کرد: هم اینک قراردادهایی برای ساخت نیروگاه هایی با انرژی ها نو و تجدید پذیر با هدف تولید 2 هزار مگاوات برق منعقد شده است.
وزیر نیرو همچنین گفت: پیک مصرف برق در 25 سال گذشته، روند رو به افزایش و رشدی معادل هفت درصد داشته است از این رو صرفه جویی در مصرف انرژی امری اجتناب ناپذیر است.
اردکانیان افزود: اگر چه از همه ظرفیت های قانونی برای توسعه و تثبیت فرایند تامین انرژی استفاده می‌شود و دولت تا کنون فعالیت های قابل توجهی در این زمینه انجام داده است اما ضمانت موفقیت در تداوم این راه نیازمند همراهی مردم و مصرف بهینه است.
وزیر نیرو که صبح امروز (پنجشنبه) وارد شیراز شد در مدت 2 روز اقامت خود در استان فارس، ضمن بازدید از روند ساخت سد نرگسی و هایقر در این استان، چند طرح حوزه آب و فاضلاب را افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد کرد.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.