سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دوشنبه به ایرنا گفت: این سه روستا از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران که در تهران برگزار شد، هستند.
غلامرضا یوسفی نژاد اعلام کرد: روستای فهلیان شهرستان ممسنی به دلیل استمرار فعالیت‌های کتابخوانی با رأی هیئت داوران عنوان برگزیده برگزیدگان را در جشنواره معرفی عشایر و روستاهای دوستدار کتاب به‌ دست آورد.
وی ادامه داد:‌ همچنین روستاهای امامزاده بزم بوانات و فیشور اوز لارستان به دلیل ترویج فرهنگ کتابخوانی حائز رتبه شدند.
فراخوان چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب آذر 96 بود که بیش از 1300 روستای استان های کشور عملکرد خود را برای ترویج کتابخوانی و حمایت از دوستداران کتاب در بین عشایر و روستاها به دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرساله جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را با هدف حمایت از اقدام های انجام شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در روستاها و معرفی فعالیت های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب خوانی با مشارکت مردم و دستگاه های فعال در روستا برگزار می کند.
برگزیدگان چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب همزمان با انتخاب چهارمین پایتخت کتاب ایران، هشتم اسفند معرفی می‌شوند.
ممسنی به مرکزیت نورآباد در 158 کیلومتری غرب شیراز،‌ بوانات در 230 کیلومتری شمال این شکلانشهر و اوز در 340 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.