به گزارش ایرنا،محسن کلاری شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: از دو سال گذشته بازی های فکری در اولویت کار این سازمان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه از میان حدود 3 هزار نفر متقاضی دانش آموزی برای شرکت در المپیاد رویش برترین ها گزینش شده اند، بیان کرد: مرحله جهانی المپیاد رویش در پایان مرداد سال آینده برگزار می شود که ده نفر از برترین های کشور که در شیراز گزینش می شوند به این مسابقات اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد:مرحله کشوری این المپیاد از دهم تا دوازدهم اسفندماه جاری به میزبانی استان فارس و شهر شیراز برگزار می شود، ساعت 24 شامگاه پنجم اسفند آخرین مهلت ثبت نام این مسابقات و از طریق مراجعه به سایت www.PISHFARFARS.ir و www.IRMSA.ir است و از یکشنبه ششم اسفند نیز دعوت نامه ها برای حضور شرکت کنندگان نیز به استان های دیگر ارسال خواهد شد.
رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس اضافه کرد: حدود 900 دانش آموز از 18 استان برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده اند که 600 نفر از این تعداد از فارس و مابقی از دیگر استان ها هستند ، با توجه به استقبال زیاد پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان نهایی به بیش از هزار و 100 نفر افزایش یابد، برای نقاط و استانهای محروم کشور نیز سهمیه رایگان برای شرکت در این المپیاد درنظر گرفته شده است.
وی در ادامه گفت: محل اصلی برگزاری نخستین المپیاد ملی رویش کتابخانه دانش آموز در میدان معلم شیراز است اما رشته دومینو ولیوان چینی که نیاز به فضای بیشتری دارد در ورزشگاه رضوان برگزار خواهد شد.
کلاری افزود: المپیاد رویش در 12 رشته از بازی های فکری شامل دومینوبرج ، دومینو تاپلینگ ،اتتلو، جنگا، بلاک آس دو نفره ، لیوان چینی ، پنتاگو، بلاک آس چهار نفره ، اتتلو حرفه ای ، کریدور ، روبیک و جنگا در دو سطح ابتدایی ومتوسطه برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: برای اولین بار در پایان این مسابقات 10 نفر از برترین ها برای اعزام به مسابقات جهانی انتخاب می شوند که در مرداد سال آینده به میزبانی کشوری که بزودی مشخص می شود برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس بیان کرد: این مسابقات با این حجم بازی ها(10 رشته) برای اولین بار در کشور و در شیراز برگزار می شود و تمام شاخص های اردویی نظیر بیمه و عدم حرکت اتوبوس ها در شب به تمام استانهای شرکت کننده ابلاغ شده است.
وی گفت:‌ از حضور 100 نفر تیم اجرایی و داوری برای برگزاری این مسابقات استفاده شده و آنها تمام آموزش های لازم را بر اساس استانداردهای جهانی کسب کرده اند.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.